Pierś z kurczaka, młode ziemniaki i pomidor


Wiem, że dawno nie było tutaj wytrawnych przepisów, ale nie miałam okazji nic wstawić, a poza tym, jak już wspominałam nic nie poradzę na to, że jestem uzależniona od słodkości i od zapachu, który podczas pieczenia wydobywa się z piekarnika. Jednak już tyle razy byłam proszona o wstawienie jakiegoś 'wytrawnego' przepis, że w końcu się przełamałam. Nie jest to może dla Was nic specjalnego, a przynajmniej może tak nie wygląda, ale dla mnie i dla mojej rodziny jest idealne :) Obiad jest dosyć lekki, więc na takie upały całkiem przyjemnie się go zjada i nie zajmuje wiele czasu.

Składniki:
 /dla 2 osób/
  • podwójna pierś z kurczaka
  • 3 łyżki sosu sojowego 
  • oliwa z oliwek 
  • pieprz
  • tymianek(świeży)
  • koperek
  • 12 młodych ziemniaków
  • 2 pomidory malinowe
  • sól
  • bazylia
Przygotowanie:
  1. Mięsko  myjemy, kroimy w kosteczkę, zalewamy sosem sojowym i odstawiamy do lodówki na około 30 min. Po tym czasie na patelni rozgrzewamy oliwę i smażymy je do miękkości. Na koniec dodajemy posiekany koperek i tymianek.
  2. Ziemniaki obieramy, myjemy  i gotujemy z gałązką koperku. 
  3.  Pomidory zalewamy gorącą wodą, obieramy, kroimy w kostkę, doprawiamy solą i pieprzem, dodajemy bazylie. 
  4. Gotowe mięso wykładamy na talerze, ziemniaki odcedzamy, wykładamy i posypujemy posiekanym koperkiem. Podajemy z przygotowanymi pomidorami.

Smacznego :)




11 komentarzy:

  1. Bardzo fajny obiadek :) Tylko na oliwie z oliwek się nie powinno smażyć :P Do smażenia wybieraj tłuszcze o wyższej temperaturze dymienia - po podgrzeniu oliwa nie tylko traci swoje zdrowotne właściwości, ale też, gdy zaczyna się przypalać, wytwarzają się jakieś szkodliwe związki. Znacznie wyższą temperaturę dymienia ma olej rzepakowy, który sam w sobie ma nawet lepszy skład tłuszczowy od oliwy :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie muszę o tym dokładniej poczytać i jeśli to prawda to unikać takich błędów kulinarnych :D Dziękuje za radę :)

      Usuń
  2. ziemniaki z koperkiemm <3 niby nic, a tak cieszy

    OdpowiedzUsuń
  3. juz Cię kocham za ten przepis ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger