Rogaliki drożdżowo-maślane

Nareszcie! Udało mi się zmotywować i zrobiłam pyszne drożdżowe rogaliki! Jest to wielki sukces, jak dla mnie, ponieważ nigdy jeszcze takich nie robiłam i pierwszy raz zupełnie sama zrobiłam ciasto drożdżowe! Były przy tym małe komplikacje, ponieważ zupełnie na odwrót przeczytałam przepis, ale to chyba wina zmęczenia, jednak mimo to udało się i rogaliki zawijałam o godzinie 23! Było warto :)

Składniki:
/inspiracja u Ewy i Aleksandry /

ciasto
  • 5 szklanek mąki
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 4 jajka
  • 2,5 szklanki mleka 
  • 100g margaryny
  • 1/3 szklanki cukru 
  • 8g suchych drożdży 
  • białko do posmarowania rogalików
nadzienie:
  • 400g malin 
  • 410g serka białego (np. wieluńskiego)
  • cukier waniliowy 
  • dżem ( u mnie jabłkowy i wiśniowy)
Przygotowanie:
  1. Drożdże wsypujemy do szklanki, dodajemy po łyżeczce cukru i mąki. Dolewamy ciepłego mleka do 1/4 wysokości szklanki i mieszamy. Odstawiamy, aż zaczną pracować.
  2. W garnuszku podgrzewamy mleko razem z masłem i cukrem (nie musi się zagotować). Ostawiamy do wystudzenia. 
  3. W misce mieszamy mąkę, sól, jajka, drożdże i wystudzone mleko. Zagniatamy do momentu, aż ciasto zacznie odchodzić od dłoni. Miseczkę przykrywamy ściereczką i czekamy, aż ciasto podwoi swoją objętość.
  4. Kiedy ciasto odpowiednio wyrośnie wylewamy je na stolnicę/oprószony mąką blat, dzielimy na 4 części. Kolejno rozwałkowujemy je na kształt koła o średnicy 20-24cm. 
  5. Dzielimy na 8 równych części. Środek smarujemy serem, nakładamy dżem/maliny i zawijamy. Jeśli dajemy maliny lub inne owoce pamiętajmy o posypaniu ich cukrem, ponieważ mogą być kwaśne. Zawijamy zaczynając od najszerszej strony i do środka. Odkładamy na blachę. Czynność powtarzamy. Wszystkie rogaliki smarujemy białkiem. 
  6. Pieczemy je w 180 stopniach. Jedna blacha piecze się około 20-30 minut. 
  7. Podajemy po przestudzeniu.

Smacznego :)




Rogale nadziewane serem  dżemem jabłkowym/wiśniowym.

Rogale nadziewane serem i malinami. 





Owoce z sadu i dzialki Kwaśnie, no właśnie

16 komentarzy:

  1. właśnie mam w panach zrobienie rogalików:) świetny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Poproszę teraz całe mnóstwo do kawki:D

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak na pierwszy raz to wyglądają bardzo dobrze :) Ja rogaliki robiłam raz, co prawda z ciasta francuskiego (własnej roboty) i wyszło coś okropnego :):) Będę musiała jeszcze kiedyś spróbować.

    OdpowiedzUsuń
  4. takie to bym jadła i jadła :)

    OdpowiedzUsuń
  5. z serem i malinami <3 i do tego maślane! oj jadłabym :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne Ci wyszły :-) Bardzo lubię wszystko co drożdżowe ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. o rany teraz taki jeden bardzo u mnie pożądany do kawki !!!!!!!!!!

    OdpowiedzUsuń
  8. Oj ja jak zaczynałam przygodę z drożdżowym to tez miałam trochę komplikacji :) a i bardzo ładne rogaliki !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Dziękuje :>

      Usuń
  9. Przepięknie wyszły Tobie te rogaliki :) Dopiero teraz zauważyłam Twój komentarz u mnie. Roztrzepaniec jestem ;).

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger