Jogurtowe placuszki z borówką amerykańską i jagodami

Sezon na jagody trwa już jakiś czas, ale dopiero wczoraj jadłam je pierwszy raz w tym roku (tak samo borówki). Postawiłam na placuszki, a w sumie to postawiłyśmy bo razem ze mną jadły je moje przyjaciółki. Zrobiłyśmy jeszcze inne cudo, ale o tym w innym poście :) Mam nadzieję, że takie maleństwa Wam posmakują bo dla nas były idealne :)

Składniki:
  • 2 jajka 
  • 240g jogurtu naturalnego 
  • łyżka oliwy 
  • szczypta soli
  • 120g mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 6g borówek amerykańskich 
  • 60g jagód
  • 100g serka homogenizowanego naturalnego 
Przygotowanie:
  1. Białka ubijamy na sztywno ze szczyptą soli. 
  2. W drugiej misce łączymy żółtka, olej, proszek, mąkę. Dodajemy ubite białka, a na koniec borówki. 
  3. Placuszki smażymy  na rozgrzanej i natłuszczonej oliwie z dwóch stron do zarumienienia. Najlepiej na małym ogniu. Podajemy np. posmarowane serkiem i posypane borówkami.

Smacznego :)






Z dziećmi i dla dzieci

15 komentarzy:

  1. Ale narobiłaś mi apetytu ! :)
    cudowne.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj muszę je zrobić, muszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie z borówkami czy jagodami są najlepsze latem ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Mniam, pyszności :D Takie placuszki smakują mi najlepiej jeszcze z syropem klonowym!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie tego jednego cuda mi brakuje w mojej szafce :<

      Usuń
  5. mniam:)
    Dziękuję za dodanie przepisu do Jagodowo Nam 5!

    OdpowiedzUsuń
  6. Zapisuję się na placuszki!

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczne. Obok pierogów i naleśników to kolejne miejsce na podium. Aż mi ślinka pociekła. Czas ruszyć do garów:))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie na pierwszy miejscu jest jeszcze makaron :)

      Usuń
  8. Moje klimaty! Bez dwoch zdan! :)

    Milo, ze bierzesz udzial w akcji.
    Kasia
    lejdi-of-the-house.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger