Rogaliki krucho drożdżowe z malinami

Niedawno pokazywałam Wam moje pierwsze rogaliki drożdżowo-maślane i były pyszne! Pulchne i sycące, jednak dałam chyba za mało farszu :< Tym razem skorzystałam z innego przepisu i te chyba bardziej przypadły moim domownikom do gustu, a przynajmniej takie słyszałam opinie. Ja w sumie nie mogę się jeszcze zdecydować. Jeśli chodzi o czas wykonania to chyba nie ma dla mnie  różnicy, ale pod względem estetycznym te wyglądają lepiej. Sami zdecydujcie, które lepsze. Może macie jeszcze jakieś inne swoje 'rogalikowe' przepisy?

Składniki:
/inspiracja "Moje gotowanie" marzec 2013/
  • 80g świeżych drożdży 
  • 8 łyżek cukru
  • 400g mąki krupczatki 
  • 400g mąki poznańskiej 
  • 4 jajka
  • 300g margaryny 
  • 8 łyżek jogurtu naturalnego 
  • słoik dżemu jabłkowego 
  • 450g serka wieluńskiego 
  • 600g malin
  • 2 torebki cukru waniliowego 
  • 2 łyżeczki cynamonu 
  • cukier puder do posypania 
Przygotowanie:
  1. Drożdże kruszymy i rozcieramy z 4 łyżkami cukru i jogurtem naturalnym.  Odstawiamy na 10 min, aż się ruszą. 
  2. Na stolnicę wysypujemy mąkę, 4 łyżki cukru, pokrojone masło w kostkę, 3 jajka i 1 białko oraz wyrośnięte drożdże. Wszystko energicznie zagniatamy i odstawiamy na około 30min. 
  3. Stolnicę oprószamy mąką, ciasto dzielimy na 5 części i każdą rozwałkowujemy na kształt koła. dzielimy na 8 części. Smarujemy serem, posypujemy cukrem waniliowym wymieszanym z cynamonem i nakładamy maliny lub smarujemy dżemem jabłkowym.  Zawijamy szerszą częścią do środka. Czynność powtarzamy. 
  4. Przekładamy na wyłożoną papierem blachę i pieczemy w 180 stopniach przez 20-25 minut. 
  5. Podajemy posypane cukrem pudrem.

Smacznego :)



Kwaśnie, no właśnie

15 komentarzy:

  1. Dziekuje za odwiedziny u mnie i cieply komentarz..:) pozdrawiam seredcznie..

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj porwałabym Ci jednego :)) Pysznie wyglądają :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Widzę faza na rogaliki wciąż trwa ;) I wciąż pyszności prezentujesz !

    OdpowiedzUsuń
  4. marzę o takich pysznych kruchych rogalikach ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglądają, bardzo lubię takie rogaliki, ostatnio też zrobiłam podobne:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Rogaliki prezentują się wyjątkowo apetycznie.pozdrawiam Jola

    OdpowiedzUsuń
  7. Wieki nie piekłam rogalików. Jakie cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale apetyczne te rogaliki! mniam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Piękne zawijaski i bardzo fajne nadzienie ;)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger