Jabłka z cynamonem. Serek homogenizowany. Ciasto.

Kochani, dzisiaj mam dla Was nietypową 'szarlotkę' lub też 'mini' ciasteczka z jabłkami - nazywajcie ten wypiek jak chcecie :) Ciasto bez jajek robiłam już wielokrotnie, ale nigdy nie używałam takiej ilości serka homogenizowanego oraz nie pozostawiałam jabłek w takiej postaci. Ciasto wyszło bardzo delikatne, można wyczuć intensywny posmak wanilii, który przeplata się cynamonowymi jabłkami. Dzięki temu, że kawałki tych owoców są takie duże, mamy bardziej owoce z dodatkiem ciasta, a nie odwrotnie :) Uwielbiam!

Składniki
  • 3 szklanki mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 łyżki cukru pudru 
  • szczypta soli
  • 2 łyżki cukru z prawdziwą wanilią 
  • 200g serka homogenizowanego waniliowego 
  • 200g masła roślinnego
  • 8 jabłek 
  • cynamon 
Przygotowanie:
  1. Podane składniki umieszczamy w misce i łączymy ze sobą, aby powstało elastyczne ciasto. Dzielimy je na 2 części. Na oprószonym mąką blacie rozwałkowujemy jedną z nich i wylepiamy nią dno blachy (wcześniej wykładamy papierem).
  2. Jabłka myjemy, obieramy, dzielimy na pół i usuwamy gniazda nasienne. Układamy na spodzie ciasta i posypujemy cynamonem + ewentualnie cukrem. 
  3. Rozwałkowujemy drugą część ciasta i przykrywamy nią jabłka. Boki dokładnie ze sobą zlepiamy. 
  4. Całość pieczemy w 180 stopniach przez 35-45 minut, aż wierzch będzie ładnie zarumieniony. Jeśli ciasto przypiecze się zbyt szybko powinniśmy przykryć wierzch folią aluminiową lub papierem do pieczenia.

Smacznego! :)



 

10 komentarzy:

  1. Przymierzałam się do tego ciasta dwa miesiące, ale zawsze miałam obawę "a nie wyjdzie", Tobie wyszło piękne! Poczekam kolejne 20 dni i piekę na urodziny ;)
    Powiedz mi tylko jaką blaszkę miałaś?

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetne poduszkowe ciacho! *.*

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetnie to wygląda! Chętnie oderwałabym kilka takich kawałków :)
    Pozdrawiam,
    siwapiecze.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm, to zdecydowanie coś dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W miedzyczasie pieke to ciasto po raz trzeci. Jest bardzo proste i, chociaz nie mam zdolnosci w tym kierunku, zawsze sie wspaniale udalo! Dzieki za przepis i wesolych Swiat Wielkanocnych!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, miło mi to słyszeć:> Wesołych!

      Usuń
  6. Przepis zagości u mnie na stałe :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo dobre ciasto ,

    OdpowiedzUsuń
  8. A szklanka maki ma 250 g czy 170 ?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger