Tarta z prużonymi jabłkami i gruszkami

Tarty robiłam już parę razy i w sumie bardzo lubię je piec, ponieważ są przepyszne, ale ich minusem jest to, że zawsze jest ZA MAŁO. Na 5-6 osób taka tarta schodzi w jeden wieczór. Powinnam się cieszyć bo przecież smakuje, ale czasami miło by było rozkoszować się  tym smakiem jeszcze przez następne dni! Do tego wypieku użyłam tarty, którą dostałam w ramach niedawno wspominanych warsztatów Alemtte :)

Składniki:
/inspiracja Lawendowy dom/
Ciasto:
 
  • 3,5 szklanki mąki 
  • 270 g masła roślinnego/margaryny
  • szczypta soli 
  • 7 łyżeczek cukru 
nadzienie:
  • 9 kwaskowych jabłek 
  • 4 gruszki 
  • 4 goździki 
  • 2 torebki cukru waniliowego + jeszcze trochę według własnego uznania 
  •  2-3 łyżeczki cynamonu 
Przygotowanie:
  1. Jabłka i gruszki obieramy, kroimy w kostkę, wrzucamy do garnka, podlewamy zimną wodą i prużymy po około 15min dodajemy goździki, cynamon, cukier i mieszamy. Pozostawiamy jeszcze chwilkę na małym ogniu. 
  2. Wszystkie składniki na ciasto łączymy ze sobą energicznie zagniatając. Ciasto dzielimy na pół, owijamy w ściereczkę/folię i wkładamy na 30 min do lodówki. 
  3. Formę smarujemy masłem i obsypujemy bułką tartą. Jedną połówkę ciasta rozwałkowujemy i przekładamy do formy. Z pewnością nie uda się Wam przełożyć całości ciasta za jednym zamachem, więc to co odpadnie wystarczy dokleić. Spód nakłuwamy i podpiekamy przez 20 min w 180 stopnaich. Wyjmujemy formę, nakładamy nadzienie oraz ścieramy na tartce o grubych oczkach drugą połowę ciasta. Całość ponownie wstawiamy i pieczemy przez 40-45 min, aż góra się zarumieni. 
  4. Podajemy obsypane cukrem pudrem i ewentualnie z lodami.

Smacznego :)






14 komentarzy:

  1. tarta numer jeden jesienią! te smaki *-*

    OdpowiedzUsuń
  2. Och, to dopiero pyszny jesienny deser <3 Jeden z moich ulubionych. Im więcej kruszonki, tym lepiej. ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. kolejna apetyczna tarta którą dziś widzę, gruszki pochłaniam teraz w dużej ilości, do tarty rzeczywiście idealnie pasują... do tego jabłka, cynamon, pyszna jesienna tarta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie o taką mi chodziło, więc cieszę się, że to zauważyłaś ;)

      Usuń
  4. Spojrzałam tylko na pierwsze zdjęcie i już wiem, co upiekę w ten weekend :). Tylko co tu zrobić, żeby nie zjeść całego od razu... ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przykro mi, ale jeszcze nie znalazłam na to sposobu. Zawsze kończy się tak samo, czyli pustą formą na wieczór :<

      Usuń
  5. pysznie wygląda! dużo jabłek, mało ciasta, tak lubię

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę, że masz takie podejście do sprawy jak ja, miło ;)

      Usuń
  6. Rewelacyjne, uwielbiam ciasta z jabłkami ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. co znaczy "prużonymi"? pierwszy raz spotykam się z takim określeniem.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger