Tarta z jabłkami na spodzie kukurydzianym

Jesień. Obawiałam się, że będzie szara, nijaka,zimna, a tymczasem za oknem od paru dni świeci piękne słońce, ptaki śpiewają, a płaszcze poszły w zapomnienie! :)  Taka pogoda mogłaby się utrzymać chociaż jeszcze przez tydzień bo dodaje energii :)
Dzisiaj poczęstuje wam tartą, całkowicie bezglutenową, którą robię już drugi raz, ale nie zawsze uda mi się zdążyć zrobić zdjęcia..tym razem byłoby podobnie, ale odłożyłam jeden kawałek do szafy, aby móc rano zrobić porządniejsze zdjęcia. Gorąco Wam ją polecam, ale ostrzegam, że jest BARDZO krucha! :)

Składniki:
/inspiracja Lawendowy Dom/
ciasto:
  • 2 szklanki mąki kukurydzianej 
  • 250g masła roślinnego/margaryny 
  • szczypta soli 
  • 3 łyżki cukru 
nadzienie:
  • 6 kwaśnych jabłek 
  • 1,5 torebki cukru waniliowego 
  • 4 goździki 
  • 2 łyżki cytryny 
  •  2 łyżeczki cynamonu 
Przygotowanie:
  1. Składniki na ciasto łączymy ze sobą w misce. Wyrobioną masę owijamy w folię spożywczą i wkładamy do lodówki na około 30 min. 
  2.  Jabłka myjemy, obieramy, usuwamy gniazda nasienne, kroimy w kosteczkę i wrzucamy do garnka. Delikatnie podlewamy wodą. Po około 10 minutach dodajemy sok z cytryny, cukier, cynamon i goździki. Mieszamy i prużymy jeszcze około 5-10 minut. 
  3. Formę do tarty smarujemy masłem. Ciasto dzielimy na 2 części. Jest bardzo kruche, więc mogą być problemy z rozwałkowaniem, ale spokojnie może wylepić formę. Nakłuwamy spód i podpiekamy przez 15 minut. 
  4. Na stolnicy rozwałkowujemy ciasto tak, aby móc wyciąć z niego np małe kwiatuszki. 
  5. Wyjmujemy podpieczony spód, nakładamy jabłka, a na samą górę układamy wycięte kwiatuszki. Całość pieczemy jeszcze przez około 45-50 minut. 
  6. Ciasto podajemy obsypane cukrem pudrem. 

 Smacznego :) 





25 komentarzy:

  1. super pomysł na kukurydziane ciasto,a z jabłkami... no wiadomo, że pysznie ! <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Takiej szarlotki jeszcze nie jadłam...Pycha!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda wyjątkowo kusząco :)
    Podzielisz się ze mną słonkiem...? Bo u mnie tylko deszcz i deszcz...

    OdpowiedzUsuń
  4. Muszę się skusić w końcu na tartę bezglutenową, bo cały czas się boję, że spód jakoś nie wyjdzie... Ale kusisz, kusisz.. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Tej jesieni nie robiłam jeszcze żadnego ciasta z jabłkami ;) Chyba niebawem muszę nadrobić ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie musisz nadrobić te zaległości! To taki must have:D

      Usuń
  6. Idealna do porannej kawy i na deser, piękna i na pewno smaczna :)

    OdpowiedzUsuń
  7. tartę upiekę na pewno :) a gdzie znajdę takie cudne widelczyki?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widelczyki dostałam w prezencie, ale chyba pochodzą z jakiegoś sklepiku w Krakowie :)

      Usuń
  8. Przeszłam niedawno na dietę bezglutenową. Chodzi za mną właśnie tarta z jabłkami... I nie zawaham się użyć Twojego przepisu ;)
    Pozdrawiam ! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorąco polecam! :) Mogę zaproponować również ciasteczka z mąki ryżowej- super sprawa :)

      Usuń
  9. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mi się podoba robienie tarty z tego względu, że robi się ją dość szybko. Kiedyś fajne przepisy widziałam na https://basiazsercem.pl i taką tartę na słodko przygotowałam w dosłownie kilku chwil. Bardzo apetyczny deser i z tego co kojarzę cała moja rodzina go uwielbia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, tarta to jedna z szybszych słodkości :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger