Placuszki dyniowe z czekośliwką

Jestem przekonana, że takie placuszki ożywią każdemu w jesienny poranek i dodadzą energii na cały dzień! Od samego rana pobudzamy nasz metabolizm m.in. dzięki łyżeczce cynamonu i dodatku śliwek. Nie wyobrażam sobie póki co pyszniejszego śniadania :) Wcześniej podawał je w ten sposób KLIK :)

Składniki:

  • 2 jajka 
  • 1,5 szklanki mąki
  • łyżeczka sodki 
  • szczypta soli
  • szklanka puree z dyni 
  • 0,5 szklanki mleka 
  • 1,5 szklanki jogurtu naturalnego/maślanki 
  • łyżeczka cynamonu 
  • szczypta imbiru 
dodatkowo:
  • 6 śliwek 
  • 1-2 łyżki kakao 
  • 1 łyżka miodu 
 Przygotowanie:
  1. Do miski wbijamy jajka, dodajemy mleko, jogurt/maślankę i puree - miksujemy. Stopniowo dodajemy suche składniki i dalej mieszamy. 
  2. Na nagrzaną i natłuszczoną patelnię wykładamy po łyżce ciasta i smażymy z obu stron, aż placuszki się zarumienią. 
  3. Wydrążamy pestki ze śliwek, wrzucamy je do garnka i podgrzewamy razem z miodem. Na koniec dosypujemy kakao. 
  4. Placuszki podajemy z serkiem wiejskim i czekośliwką. 

Smacznego :) 



12 komentarzy:

  1. Same placuszki dyniowe są pyszne, a co dopiero z czekośliwką...Po prostu bajka!

    OdpowiedzUsuń
  2. mam nadzieję, że w weekend znajdę już czas by zajadać się tymi placuszkami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo przyjemny sposób na pobudzenie metabolizm :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Widzę na zdjęciach jeszcze ciepłe placuszki.. eh sama bym takie zjadła na śniadanie :)
    Ale zawsze wstaję za późno .. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami trzeba się zmobilizować i poświęcić dla takich pyszności :)

      Usuń
  5. robiłam trochę inne placki ze startej dyni, ale chyba i Twoje i moje były pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. rewelacja! :) dyniowe placki jadłam, ale nie tak podane. a to musi być świetna kompozycja smakowa :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Robiłam ostatnio placuszki dyniowe, ale bardziej okrojone, pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Osobiście przeważnie najchętniej lubię gotować w kuchni wszystko co jest z mąki. Jak tylko pamiętam u mnie rodzinie zawsze królowały potrawy z mąki i w sumie na tym zarówno się wychowałam. Aktualnie bardzo chętnie sięgam po przepisy z https://basiazsercem.pl/ gdzie mąka jest głównym składnikiem. W takim przypadku mogę gotować lub wypiekać co tylko zechcę i na co akurat mam ochotę.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger