Krem brokułowy z niespodzianką

Zupy i różne kremy to świetna opcja obiadowa na panującą obecnie pogodę. Wieczorem można wszystko przygotować i następnego dnia po przyjściu ze szkoły/pracy już mamy ciepły i pożywny posiłek :) Dodatkowo takie kremy możemy modyfikować na wiele sposobów i za każdym razem tworzyć inną wersję. Ja jadłam z jajkiem w koszulce, a moja mama z dużą łyżką jogurtu greckiego.

Składniki:
  • 1 duży brokuł 
  • 1 marchew
  • 2 ziemniaki 
  • 1 pietruszka 
  • sól, pieprz
  • jogurt grecki 
  • jajko 
  • natka pietruszki 
Przygotowanie:
  1. Wszystkie warzywa myjemy. Marchew,ziemniaki i pietruszkę obieramy. Odcinamy ogonki brokuła i gotujemy same różyczki z innymi warzywami do miękkości. 
  2. Następnie całość blendujemy, doprawiamy solą i pieprzem i doprowadzamy do wrzenia. 
  3. Natkę pietruszki myjemy i siekamy. 
  4. W małym garnuszku gotujemy wodę. Kiedy woda zacznie wrzeć do szklaneczki wbijamy jajko i następnie lekko zanurzając ją w gorącej wodzie wpuszczamy do garnuszka całą zawartość. Jajka gotujemy około 4-5min, do momentu wypłynięcia na wierzch. Wyjmujemy je za pomocą łyżki i wrzucamy do nalanej miski z kremem. Obsypujemy natką pietruszki. 

Smacznego :)





13 komentarzy:

  1. Mój ulubiony krem! Narobiłaś mi na niego ochoty :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Z jajem jeszcze nie jadłam, a z jogurtem greckim jest pyszny :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To koniecznie spróbuj bo jestem przekonana, że Ci posmakuje :)

      Usuń
  3. Lubię takie niespodzianki, zwłaszcza takie :D

    OdpowiedzUsuń
  4. najlepszy z możliwych kremów - brokułowy <3

    OdpowiedzUsuń
  5. O mniam, kiedy ja jadłam ostatnio krem brokułowy... :(

    OdpowiedzUsuń
  6. Ale apetycznie ten kremik wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  7. a co jak sie nie ma blendera ?:D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czasami do miksera dołączona jest specjalna łopatka, która może posłużyć za blender ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger