Deser piernikowo- jabłkowy

Kochani, już jutro Mikołajki, więc można jakoś celebrować ten dzień, a przynajmniej ja zamierzam to zrobić. Plany jeszcze nie są dokładnie sprecyzowane, ale kulinarnie już to czujemy. Nie mogę pominąć akcji Podaruj misia, którą wspieramy już od paru lat. Mam już swoje faworytki, a Wy? :)
Pomysł na taki deser zaczerpnęłam z najnowszego numeru magazynu "Kuchnia". Wybrałam go, ponieważ jest delikatny, nie wymaga użycia litrów śmietanki i innych dodatków tego typu. Najważniejszym elementem są według mnie pierniki i przyprawy- nie może zabraknąć cynamonu, o którym wspominałam na facebook'u :)


Składniki:
/5 porcji/

  • 4 jabłka
  • 2 łyżki masła
  • 1 łyżka syropu klonowego
  • 1/2 łyżeczki cynamonu 
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/4 łyżeczki imbiru 
  • 3 jajka
  • 30g cukru pudru
  • 250g mascarpone
  • 2 opakowania pierników Toruńskich
Przygotowanie:
  1. Jabłka obieramy, kroimy w drobną kostkę. Karmelizujemy na patelni z syropem klonowym, masłem i przyprawami. Przekładamy do miseczki.
  2. Na tej samej patelni podsmażamy pokrojone w kostkę pierniki.
  3. Oddzielamy żółtka od białek. Żółtka ucieramy z cukrem na kogel-mogel, dodajemy mascarpone. Białka ubijamy na sztywno i dodajemy do masy.
  4. W przezroczystych szklankach układamy połowę piernika, następnie połowę kremu, resztę piernika, jabłka i resztę kremu. Wstawiamy na godzinę do lodówki, a najlepiej na całą noc.
Smacznego  :)




Korzenne przysmaki

7 komentarzy:

  1. jej, to muszę koniecznie wypróbować :) przy okazji zapraszam do nas: fithealthycouple.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł. Muszę też coś pokombinować piernikowo-jabłkowo. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger