Babka pomarańczowa

Kochani, mam nadzieję, że babki Wam się nie znudziły. Ja mogę jeść je tak samo często, jak ciasta kruche! Zdaję sobie sprawę z tego, iż zaczął się sezon na rabarbar, ale jeszcze przyjdzie na niego czas ;) Dzisiejsze popołudnie umiliła nam babka, która spokojnie mogłaby nosić nazwę 'słonecznej'.
Udanego końca weekendu Wam życzę i spokoju dla maturzystów!

Składniki:
/inspiracja: magazyn "Moje gotowanie"/
  • 2 pomarańcze
  • 250g masła
  • 90g cukru 
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego 
  • 4 jajka
  • 450g mąki
  • 100g mąki ziemniaczanej 
  • 3/4 torebki proszku do pieczenia 
  • 1/2 szklanki mleka 
  • cukier puder do dekoracji
 Przygotowanie:
  1. Pomarańcze myjemy w gorącej wodzie, wycieramy do sucha, ścieramy skórkę, a następnie wyciskamy sok do szklanki.
  2. Masło miksujemy z cukrem i cukrem waniliowym na jednolitą masę. Stopniowo dodajemy skórkę z pomarańczy, a potem kolejno jajka. Miksujemy do momentu, aż znikną ślady żółtka w cieście. Mąkę i proszek przesiewamy i ponownie miksujemy, żeby pozbyć się wszelkich grudek. Wlewamy sok pomarańczowy i mleko, mieszamy i napełniamy ciastem wysmarowaną masłem formę*. 
  3. Babkę wstawiamy do zimnego piekarnika na dolną półkę i pieczemy około 1h w temp. 180 stopni. Patyczkiem sprawdzamy, czy ciasto jest upieczone. Podajemy wystudzone i obsypane cukrem pudrem. 
* Odjęłam troszkę ciasta i wypełniłam nim 4 papilotki. Dzięki temu byłam pewna, że całe ciasto zmieści się w formie.

Smacznego :)






Piknik majowy

4 komentarze:

  1. Mmm, wygląda cudnie :)
    Ja się ostatnio w babkach zakochałam, szybko mi się nie znudzą ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Dobrze wiedzieć, więc zapraszam częściej :)

      Usuń
  2. babki nigdy się nie znudzą ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. piękna babka! dla mnie to symbol wielkanocy i tylko wtedy pojawia się na moim stole :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger