Ricotta hotcakes


Kochani, od dłuższego czasu zbierałam się, żeby zrobić te słynne placuszki i w końcu mi się udało. Muszę przyznać, że faktycznie są bardzo delikatne i puszyste! Smakują nawet bez dodatków, ale koniecznie trzeba je jeść w pierwszy dzień. W sumie wątpię, że coś może zostać na kolejne.
Uważam, że od czasu do czasu można sobie pozwolić na taką ucztę!

Składniki:/16 sztuk/

  • 250g serka ricotta 
  • 115ml mleka 
  • 2 jajka- osobno żółtka i białka + szczypta soli
  • 1 łyżka oleju
  • 100g mąki
  • 3/4 łyżeczki sodki/proszku do pieczenia
Przygotowanie:
  1. W miseczce ubijamy ser, mleko, olej i żółtka. Dodajemy przesianą mąkę z proszkiem. Na koniec delikatnie mieszając wprowadzamy ubite białka.
  2. Na patelni rozgrzewamy niewielką ilość tłuszczu i łyżką wykładamy porcje ciasta. Smażymy z obu stron do zarumienienia.Przewracamy w momencie pojawienia się większej ilość pęcherzyków na powierzchni ciasta. 
  3. Podajemy z ulubionymi dodatkami ( u mnie: serek śmietankowo-waniliowy i konfitura).

Smacznego!  




Posiłek dla maturzysty Piknik majowy

2 komentarze:

  1. najdelikatniejsze, jedne z najpyszniejszych! :) takie uczty mogłyby często u mnie się odbywać! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie też, a szczególnie zrobione przez kogoś! :D

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger