Ciasteczka owsiane z olejem rzepakowym

Kochani, dziś mam dla Was przepis na 10-minutowe ciasteczka, które skradły ostatnio moje serce i w ciągu tygodnia powtarzałam je trzy razy! Za każdym razem stosowałam te same proporcje, używałam jedynie innych składników- raz borówek zerwanych prosto z krzaczka, a innym razem siekanych migdałów i moreli. Takie ciasteczko to świetna alternatywa nawet dla drugiego śniadania. Do tego przepisu koniecznie użyjcie oleju rzepakowego, a przekonacie się jaki można uzyskać ciekawy smak:)

Składniki:
/15 sztuk/

  • 3 szklanki płatków owsianych górskich
  • 3 łyżki ksylitolu 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1/2 szklanki oleju rzepakowego 
  • 1/3 szklanki mleka
  • szczypta soli
  • garść migdałów lub innych ulubionych orzechów
  • 5 suszonych moreli 
Przygotowanie:
  1. Płatki owsiane mielimy na mąkę, a następnie łączymy z ksylitolem,solą oraz proszkiem do pieczenia. Stopniowo wlewamy olej oraz mleko i mieszamy. Na sam koniec dodajemy migdały (można je wcześniej posiekać) oraz pokrojone w kostkę morele. 
  2. Masę chłodzimy 30 minut w lodówce, a następnie formujemy ciasteczka, które pieczemy w 180 stopniach przez 25 minut z funkcją grzania góra/dół. Przechowujemy do tygodnia w zamkniętym pojemniku. Smacznego :)



 

6 komentarzy:

  1. Chętnie pochrupała bym Twoje ciasteczka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobiłam dziś porcję. Fajne są, ale następnym razem posłucham się i zmielę płatki oraz potrzymam je dłużej w lodówce, bo się rozpadają :D Ale wiem, że to moja wina. ;) Dzięki za przepis!

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy mielenie płatków jest konieczne ?

    OdpowiedzUsuń
  4. Znakomity przepis!!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger