Pierogi ruskie

Klasyka. Pierogi które każdy powinien spróbować i ocenić. Ja dopiero miałam okazję w tym roku. Troszkę z lękiem do nich podeszłam, ale lubię próbować nowych rzeczy, więc ciekawość zwyciężyła. I muszę przyznać, że są przepyszne! Oczywiście na pierwszym miejscu są z kapustą i grzybami, ale zaraz za nimi pojawiają się ruskie! Od teraz z pewnością będę pojawiały się u mnie częściej :)

Składniki:ciasto:
  • 30 dag mąki
  • 1  żółtko
  • 2 łyżki śmietany 
  • ok szklanki wody 
farsz:
  •  10 ziemniaków 
  • 2 średnie cebule
  • 0,5kg sera białego 
  • oliwa z oliwek 
  • sól
  •  pieprz
Przygotowanie:
  1. Najpierw przygotowujemy farsz. Ziemniaki obieramy i gotujemy w osolonej wodzie. Odstawiamy do ostudzenia, a następnie ubijamy. Cebulkę kroimy w kosteczkę i delikatnie szklimy na rozgrzanej patelni. Dodajemy do ziemniaków razem z serem. Wszystko zagniatamy. Doprawiamy solą i dużą ilością pieprzu. Farszu nie wolno robić dzień wcześniej, ponieważ może się skwasić! 
  2. Mąkę przesiać na stolnicy dodać resztę składników i dokładnie zagnieść.
  3. Ciasto podzielić na porcje, każdą rozwałkować. Wykrawać szklanką kółka (w moim przypadku użyłam urządzenia do wykrawania pierogów ).
  4. Krążek spłaszczyć i nałożyć masę. Zlepić boki, tak aby nie dostało się ani odrobiny farszu ponieważ pierogi podczas gotowania mogłyby się rozlepić. 
  5. Wlać wodę do garnka, troszkę osolić i poczekać aż się zagotuje. Następnie włożyć pierogi i gotować, aż wypłyną na powierzchnię. 
  6. Podajemy ze śmietaną lub z podsmażoną cebulką. 

 Smacznego :) 









10 komentarzy:

  1. bardzo mądry pomysł na "klejenie" pierogów :D
    Kocham ruskie pierogi i nie mogłam przejść obojętnie obok tego posta:D aż mi zapachniało cebulką i poczułam ich smak...ah ah...

    OdpowiedzUsuń
  2. Pierwszy raz widzę taki sposób 'robienia' pierogów. Nigdy ich nie jadłaś!?. Szook. Najlepsze w sumie :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety dopiero teraz ich spróbowałam i bardzo żałuję, że tak późno! Jadłam już różneeee, ale te klasyczne jakoś u mnie w domu omijaliśmy do tej pory. A co do lepienia to jest to świetny przyrząd! Chwila moment i pierogi gotowe :)

      Usuń
  3. Moja Mama na identyczną wykrawaczkę do pierogów, ale nigdy jej nie używa. Chyba muszę ją od niej pożyczyć, bo widzę, że świetnie się sprawdza :-)

    Z serdecznymi pozdrowieniami,
    E.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale masz fantastyczny przyrząd do wycinania pierogów! Muszę sobie coś takiego sprawić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ulubione moich dzieci :-) Ale fajne urządzenie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo lubię pierogi, a Twoje wyglądają fantastycznie. Super jest ten "ułatwiacz" :)

    OdpowiedzUsuń
  7. gdzie takie cudeńko do wykrawania można kupić? jest świetne!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger