Czekoladowo-rumowe kuleczki

Wczoraj obchodziliśmy Dzień Czekolady, więc wypadało to uczcić. Oprócz pokazanego w ostatnich dniach  brownie  na naszym stole pojawiły się powyższe rumowe kuleczki.Może nie jest to  najszybszy czekoladowy pomysł, ale takie święto wymaga odrobiny zaangażowania, aby później móc się na dłużej rozkoszować daną chwilą.

Składniki:
 /45-50 sztuk/
  • 4 paczki herbatników 
  • 3 kostki masła w temperaturze pokojowej 
  • 2 paczki rodzynek (2x100g)
  • 3 paczki orzechów włoskich (3x150g)
  • olejek migdałowy, cytrynowy, pomarańczowy 
  • 0,3-0,5l rumu 
  • 8 łyżek kakao 
  • 2-3 łyżki cukru pudru
  • 6 łyżek wiórek kokosowych + szklanka na obtoczenie
  • papilotki
Przygotowanie:
  1. W blenderze rozdrabniamy: orzechy (niezbyt drobno), rodzynki (delikatnie) i herbatniki (całkowicie). Wszystko oddzielnie. 
  2. W dużym garnku umieszczamy miękkie masło, wsypujemy rozdrobnione wcześniej składniki, dodajemy 1/2 olejku pomarańczowego i cytrynowego i cały migdałowy. Na koniec dosypujemy wiórki, kakao, cukier puder i delikatnie łączymy- stopniowo wlewamy rum.
  3. Na początku wszystko można łączyć za pomocą drewnianej łyżki, a później wyrabiać ręką. Całość musi być dokładnie połączona.
  4. Formujemy kuleczki wielkości orzecha włoskiego, obtaczamy je w wiórkach,przekładamy do papilotek, wkładamy na 20 minut do lodówki, a następnie w pudełko do zamrażalnika. Dzięki temu możemy je dłużej przechowywać i częściej wracać do ich smaku. 

Smacznego :)










12 komentarzy:

  1. zawsze chciałam zrobic takie kuleczki- wygladają super!

    OdpowiedzUsuń
  2. o takie kuleczki to super sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  3. pamiętasz w sobotę 12 na twoich urodzinach co ci mówiłam o tych kuleczkach bo mnie ciekawiło co to a ja niewiedziałam a tam był rum bo był mocny a kokosy dobre dobrze, że się zmiarkowałam :) moja kuzyneczko <3

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba strasznie dużo wyszło Ci tych kuleczek :) ah..3 kostki masła :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj dużo- około 50 :D Czasami można zaszaleć :D

      Usuń
  5. Aj, uwielbiam takie drobne smakołyki :D

    OdpowiedzUsuń
  6. swietnie uczczony dzien czekolady!

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger