Ciasto krucho-drożdżowe

Miałam zrobić dla Was mazurka, ale niestety jeszcze się nie zmobilizowałam. Nie zmienia to faktu, że zamierzam zrobić go w te święta, ponieważ mam już w głowie parę pomysłów. Póki co dzisiejsza receptura pochodzi z notesu mojej babci. Znalazłam ją całkiem niedawno i strasznie byłam ciekawa efektu, ponieważ nie pamiętam, żebym jadła coś podobnego. Oczywiście, trochę pomieszałam w przepisie, ale ciasto się udało i było pyszne. Do tego wykorzystałam trochę marmolady, która została jeszcze z Tłustego Czwartku! Dzięki temu efekt był zupełnie inny niż przy zwykłym cieście z dodatkiem jabłek.

Składniki:
  • 2,5-3  szklanki mąki 
  • 200g masła roślinnego 
  • 4 jajka
  • 1/2 szklanki cukru 
  • 30g świeżych drożdży
  • 3 łyżki wiórków kokosowych
  • marmolada do posmarowania 
  • 1,5-2kg jabłek
Przygotowanie:
  1. Jabłka obieramy i prużymy- doprawiamy cukrem według własnych potrzeb. Odstawiamy. 
  2. W misce/na stolnicy łączymy wszystkie składniki. Ciasto musimy być jednolite i niezbyt rzadkie.
  3. Gotowe dzielimy na dwie części. Jedna idzie na spód blachy, następnie dajemy marmoladę, wykładamy jabłka, a na wierzch pozostałą część ciasta.
  4. Całość pieczemy w 180 stopniach przez 45-60 minut. Wierzch musi być przyrumieniony. 
  5. Podajemy wystudzone i obsypane cukrem pudrem. 

Smacznego :) 




 




 

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger