Ciasteczka na bazie kleiku ryżowego

Jakiś czas temu zostałam poczęstowana nietypowymi ciasteczkami. Skoro było to coś innego, to natychmiast poprosiłam o przepis. Dostałam go od koleżanki z klasy, która nie może spożywać glutenu, więc stąd w nich ta niezwykłość. Oczywiście, moja wersja nie jest w 100% bezglutenowa, ponieważ nie posiadam odpowiedniego bezglutenowego proszku do pieczenia, ale wydaje mi się, że sens przepisu jest zachowany :)

Składniki:
  • 1 paczka kleiku ryżowego dla dzieci bez dodatków 
  • 3 jajka
  • 180g miękkiego masła
  • 1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1/3 szklanki brązowego cukru 
  • 4 czubate łyżki wiórek kokosowych 
  • 4 czubate łyżki sezamu 
  • ulubiony dżem na nadzienie
Przygotowanie:
  1. W misce ucieramy na gładką masę: masło, cukier, jajka. Dodajemy resztę  składników.
  2. Formujemy ciasteczka wielkości orzecha włoskiego, delikatnie spłaszczamy, robimy wgłębienie i nakładamy dżem (niekoniecznie). 
  3. Pieczemy w 180 stopniach przez 30-40 minut, aż ciasteczka się zarumienią. 

 Smacznego :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger