Placuszki z serkiem mascarpone i żurawiną


Dni jakoś ostatnio się dłużą, ale w sumie nie przeszkadza mi to. Można spokojnie posiedzieć, odpocząć, iść na spacer lub sięgnąć po ulubioną książkę. A skoro mowa o spacerze i książkach, to byłam dzisiaj w empiku i zakochałam się w książkach, które tam znalazłam, oczywiście mówię wyłącznie o kulinarnych, ponieważ nie miałam już siły, żeby podziwiać inne, gdyż byłam tam 1,5h . W związku z czym powoli  zaczynam robić świąteczną listę. A wy już coś planujecie ?

Składniki:
  • 250g serka mascarpone
  • 160g mąki
  • 1,5 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 80 ml mleka 
  • 2 jajka 
  • 2 łyżeczki cynamonu 
  • garść żurawiny 
  • 3 jabłka 
  • 2 goździki
  • łyżka miodu 
  • garść żurawiny 
  • 1 łyżeczka cynamonu 
Przygotowanie:
  1. Jabłka myjemy, obieramy, usuwamy gniazda nasienne, kroimy w grubą kostkę i wrzucamy do garnuszka. Dodajemy odrobinę wody, miód, żurawinę, goździki, cynamon i prużymy przez ok. 10 min.
  2. W tym czasie ubijamy na sztywną pianę białka, a żółtak wrzucamy do oddzielnej miski. Wrzucamy do nich serek, dolewamy mleka i miksujemy. Stopniowo wsypujemy suche składniki, ponownie mieszamy, dodajemy żurawinę, a na koniec delikatnie dodajemy białka.
  3. Na rozgrzaną patelnię wylewamy po łyżce ciasta i smażymy na lekko brązowy kolor z obu stron.
  4. Podajemy z prużonymi jabłkami, oblane miodem lub posypane cukrem pudrem. 

Smacznego! :)




  Potrawy rozgrzewające

9 komentarzy:

  1. Boskie te placuszki! A listę też już robię :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam mascarpone! w placuszkach musi być świetny :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko nie zapomnij pieniędzy wziąć na te książki, haa ;d
    ejj też robiłam dzisiaj placuszki takie ; *

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo śmieszne! To była jednorazowa sytuacja! :D

      Usuń
  4. Robiłam kiedyś takie :) Lekkie jak chmurka, delikatne... Niebo w gębie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. kolejny przepis dziś widzę na placki, chyba też takie zrobię

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger