Kruche ciasteczka z cytrynowym posmakiem.


Takie ciasteczka od dłuższego czasu kojarzą mi się ze świętami Bożego Narodzenia, może dlatego, że zazwyczaj w tym okresie je piekę. Postanowiłam to zmienić i nie iść tylko na łatwiznę, czyli wrzucić do miksera, wymieszać i już, chociaż takie wypieki też są pyszne <3
A wy jakie wolicie? Bardziej pracochłonne czy raczej te szybki w wykonaniu ?

Składniki:
  • 250g mąki
  • 1/2 kostki miękkiego masła
  • 1 żółtko
  • 3 łyżki śmietany 
  • 2 łyżki cukru pudru 
  • skórka ze startej cytryny
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego 
  • szczypta soli
  • pestki słonecznika
  • pestki dyni 
  • sezam 
  • cukier
  • białko do posmarowania ciasteczek 
Przygotowanie:
  1. Na stolnicę wysypujemy wszystkie suche składniki. Robimy dołeczek, wbijamy żółtko, dodajemy masło i śmietanę. Zagniatamy do uzyskania jednolitej masy. Formujemy kulę i wstawiamy na 15 min do lodówki. 
  2. W tym czasie włączamy i nagrzewamy do 180 stopni piekarnik oraz wykładamy blachy papierem do pieczenia. 
  3. Ciasto wyjmujemy z lodówki, kroimy na 3 równe części i rozwałkowujemy na cienki placek. Następnie wyrabiamy foremką dowolne kształty, przekładamy na blachę, smarujemy delikatnie białkiem i posypujemy: cukrem, sezamem, pestkami dyni lub słonecznika.
  4. Pieczemy przez około 10-15 min do czasu zarumienienia się ciasteczek. 
  5. Podajemy jak ciasteczka lekko przestygną.

Smacznego :) 




9 komentarzy:

  1. Cudne :) Kojarzą mi się z tymi, które robiłam z mamą w dzieciństwie.

    OdpowiedzUsuń
  2. ale pyszne na jesień! zapakować do puszki i wypuszczac co jakiś czas odrobinę słońca z niej!

    OdpowiedzUsuń
  3. ostatnio też piekłam, mam w zapasie dwie duże puszki
    ja zwykle wyrabiam ciasto ręcznie - jakkolwiek to zabrzmi, lubię ręcznie ugniatać ciasta (szczególnie na ciasto kruche)

    OdpowiedzUsuń
  4. Urocze ciasteczka:) Muszę kupić jakieś foremki. Nie ma jak puszka ciasteczek domowej roboty na długie jesienne wieczory:)

    OdpowiedzUsuń
  5. kiedyś nienawidziłam we wszystkim co słodkie cytryny, a teraz uwielbiam. Ps. ciasteczka bardzo zachęcające :)

    OdpowiedzUsuń
  6. fajne :-) wg mnie nie czas wykonania się liczy, a smak.. często przecież te proste rzeczy dorównują smakiem tym bardzo czasochłonnym :-)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger