Sałatka caprese.


Kochani, dawno się nie odzywałam, ale niestety nie było na to czasu. Jednak jeśli tylko mam wolną chwilę łapię aparat i robię zdjęcia prostym, szybkim i pysznym daniom które uda mi się przygotować.  Postaram się popracować nad swoją frekwencją tutaj w miarę możliwości. Dzisiaj - sałatka caprese - tak brzmi jej profesjonalna nazwa, jednak w domu zawsze mówimy mozzarella z pomidorami i każdy wie o co chodzi :) Sądzę, że większość z was, a może i wszyscy próbowali chociaż raz w życiu tego połączenia, a jeśli nie to koniecznie musicie spróbować. Świetnie sprawdza się na kolacje, do dań głównych lub jako przystawka podana z ciepłym pieczywem posmarowanym masłem czosnkowym. 

Składniki:
  • 3 sery mozzarella w kulce
  • 4 pomidory średniej wielkości 
  • oliwa z oliwek 
  • majeranek
  • bazylia 
  • sól 
  • pieprz 
Przygotowanie:
  1.  Gotujemy wodę i polewamy nią pomidory, aby skórka łatwiej odchodziła. Obieramy je i kroimy w plastry. Następnie kroimy mozzarellę w plasterki. 
  2. Na talerzu układamy naprzemiennie: plaster pomidora i plaster mozzarelli. 
  3. Przygotowujemy sos: do oliwy z oliwek dodajemy trochę wody, soli, pieprzu, majeranku i bazylii - mieszamy. Polewamy nią wcześniej ułożone pomidory i ser.
  4. Podajemy z ciepłym pieczywem posmarowanym masłem (może być czosnkowe).

Smacznego! :) 



Sprawdzone menu na imprezy!

15 komentarzy:

  1. Uwielbiam ją :) Wygląda mega apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  2. Prosto i pysznie :) Uwielbiam tę sałatkę

    OdpowiedzUsuń
  3. Caprese zawsze i o każdej porze :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. takie proste, a takie smaczne :))

    OdpowiedzUsuń
  5. caorese jadam codziennie, uwielbiam, jestem uzależniona, tylko bazylia coraz gorsza:(

    OdpowiedzUsuń
  6. smacznie, szybko - na szybką przekąskę idealnie

    OdpowiedzUsuń
  7. ooo - ulubiona sałatka mojej matuli! :)) i choć ja nigdy nie mogłam się jakoś do niej przekonać (coś nie mogę polubić się z mozarellą) to tej Twojej chętnie bym teraz spróbowała. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ach jak mozna nie lubic mozarelli! nawet nie wiesz co tracisz! koniecznie musisz sprobowac! :)

      Usuń
  8. Ach, jak bylam w Polsce, to zrobilam taka salatke + pesto z prawdziwych polnych pomidorow - byla boska! :)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. to jest coś co lubię...mogłabym zjeść cały ten talerz sama!

    OdpowiedzUsuń
  10. moje ulubione danie wakacyjne :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger