Babka jogurtowa.


Muszę się pochwalić. Pierwszy raz w życiu zrobiłam babkę. Zupełnie sama, bez niczyjej pomocy. Bałam się, że nie wyjdzie jak to często zdarzało się mojej mamie, ale gdy ją wyjęłam i czułam ten piękny aromat wiedziałam, że będzie ok! Nie mogłam się powstrzymać i ułamałam chociaż kawałeczek, żeby upewnić się całkowicie. Koniecznie musicie ją zrobić, bo jest niezwykle lekka, wilgotna (ale od jogurtu, a nie od tłuszczu!).
Przepis pochodzi z gazetki kulinarnej " Ale pychota".

Składniki:
  • 250g jogurtu naturalnego
  • 250 g mąki
  • 3 jajka
  • 70 g roztopionego masła
  • 100g cukru pudru ( w przepisie było 150g )
  • 1 cytryna 
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia 
Przygotowanie:
  1. Jogurt mieszamy z jajkami, a następnie dodajemy przesiany cukier puder. 
  2. Na tartce zetrzeć skórkę z cytryny i wmieszać w masę. 
  3. Następnie dodajemy roztopione i ostudzone masło oraz przesianą mąkę z proszkiem. Całość łączymy ze sobą. 
  4. Ciasto wlewamy do formy i pieczemy 45-50 min w temperaturze 180 stopni. 
  5. Podajemy ostudzone i posypane cukrem pudrem.

 Smacznego! :) 


 

13 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadałam i nie robiłam babki... Na tą Wielkanoc na pewno jakąś upiekę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Pycha, ja ostatnio robiłam babkę z kisieli :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Babki to smak mojego dzieciństwa! Pięknie Ci wyszła!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jogurtowa jest zdecydowanie najlepsza:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda świetnie. Chyba się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. przecudna! gratuluję! to takie przyjemne wyjąć piękną babkę z formy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. świetnie ci wyszła ;) lubię wypieki z dodatkiem jogurtu ;p

    OdpowiedzUsuń
  8. Babkę upiekłam, wyszła ok, jednak nie jest taka wysoka :( Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że wyszła :> Muszę jednak powiedzieć, że moja też nie należała do wysokich, nie jest to ciasto drożdżowe ;)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger