Crumble owsiane ze śliwkami

Kochani, dawno nie było tutaj wypieków, a jedynie same relacje, ale potrzebowałam takiej przerwy. Dzisiaj wracam z prostą potrawą, a na weekend będzie coś większego. Jestem miłośniczką wyjadania kruszonki z ciasta, więc takie crumble to dla mnie zbawienie :) Do tego sezonowe owoce i można się zajadać.

Składniki:
/2 miseczki/
  • 70g mąki pszennej 
  • 80g mąki pszennej pełnoziarnistej 
  • 120g cukru pudru 
  • 120g masła
  • 50g płatków owsianych 
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 300-400g śliwek 
  • cukier do owoców (opcjonalnie)
Przygotowanie:
  1. Formę (lub formy) do pieczenia  smarujemy masłem. Układamy wcześniej przygotowane śliwki i zasypujemy je cukrem- wedle uznania. 
  2. Roztopione masło,cukier puder, mąkę, płatki,owsiane i cynamon łączymy ze sobą, aż powstanie zbite ciasto. Nie może być zbyt mokre, ponieważ kruszonka wyjdzie twarda. Posypujemy nią owoce. 
  3. Pieczemy w 180stopniach przez około 30min lub do momentu, aż uznamy, że kruszonka jest wystarczająco zarumieniona. Podajemy po delikatnym przestudzeniu i najlepiej z lodami. 

Smacznego :)




6 komentarzy:

  1. a kto nie lubi kruszonki? nie znam takiej osoby :) chyba każdy ją wyjada z ciasta :D tym bardziej przypadło mi do gustu crumble, uwielbiam ją właśnie za ten chrupiący, słodki wierzch :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mniam, najlepszy szybki deser :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger