Tarta różana z owocami i bezą

Kolejny miesiąc już prawie za mną. Dobrze, że to są te najdłuższe wakacje bo w przeciwnym razie byłoby mi bardzo przykro. Jeszcze mam wiele planów i pomysłów do zrealizowania, więc te wakacje mogą trwać i trwać. Oprócz obowiązków domowych, dochodzi jeszcze praca i prawo jazdy, a także najważniejszy punkt- życie osobiste. Jeśli chodzi o plany na podróże, to mam ich całe mnóstwo, więc mam nadzieję, że chociaż część uda mi się zrealizować. Pierwszy wyjazd już w niedzielę, więc coś zaczyna się dziać :)
Lipiec kończę delikatną tartą z moimi ulubionymi owocami. Przekonałam się do bezy, więc możecie ją u mnie teraz spotykać częściej.

Składniki:
ciasto:
  • 180g mąki
  • szczypta soli
  • 2 łyżki cukru pudru
  • 3 żółtka
  • 1/3 szklanki wody
  • 100g masła
 nadzienie:
  • 600g jabłek 
  • 6 łyżek wody różanej
  • 1 łyżka soku z cytryny 
  • 2 łyki cukru 
  • 2 łyżki masła 
  • 200g malin
 beza:
  • 3 białka
  • 80g cukru
  • 2 łyżeczki skrobi ziemniaczanej 

 Przygotowanie:
  1. Jabłka obieramy, kroimy w kostkę. W garnuszku rozpuszczamy masło, dodajemy wodę różaną z cytryną, wsypujemy jabłka i słodzimy. Wszystko dokładnie mieszamy i zostawiamy na wolnym ogniu, aż owoce zmiękną.  
  2. Wszystkie składniki na ciasto umieszczamy na stolnicy. Energicznie zagniatamy tworząc kulę.  Ciasto rozwałkowujemy i wylepiamy dno formy. Całość nakłuwamy widelcem i podpiekamy przez 15 min w 180 stopniach.
  3. Białka ubijamy na sztywną pianę. Dodajemy stopniowo cukier. Na koniec wsypujemy mąkę.
  4.  Na podpieczony spód wykładamy jabłka oraz równomiernie rozkładamy maliny. Wierzch smarujemy ubitymi białkami. 
  5. Całość pieczemy jeszcze przez 25-30 minut, aż beza będzie delikatnie zarumieniona. Ciasto podajemy po krótkim przestudzeniu. 
Smacznego :)  




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger