Muffinki z malinami i migdałową kruszonką

Dzień dobry!
Mam już wakacje od miesiąca, ale uwierzcie mi, że dopiero teraz zaczynam to odczuwać. Do tej pory chciałam zrobić wszystko na JUŻ bo przecież nie ma czasu, ale to kłamstwo. Mam go w wystarczających ilościach, więc nie ma potrzeby, żeby wszędzie 'biegać' ( muszę sobie o tym przypominać). Pewnie pogoda odgrywa tu dużą rolę, ale wydaje mi się, że większe znaczenie mają  najbliższe mi osoby, które są ze mną przez cały czas.  Z myślą o nich powstały dzisiejsze muffinki. Spontaniczne spotkanie osłodziły nam moje ulubione muffinki! Słodkie ciasto przełamują kwaśne maliny, które dodatkowo pokryłam kruszonką- wiecie, że mogłabym dodawać ją do wszystkiego! Mam nadzieję, że skusicie się na te letnie smaki :)

Składniki:
  • 200g mąki pszennej
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia 
  • 1/4 łyżeczki soli
  • 40g cukru 
  • 1 jajko
  • 100g masła, rozpuszczonego
  • 100ml mleka
  • 3 łyżki serka typu Bieluch 
  • 120g malin 
kruszonka:
  • 100g zimnego masła
  • 130g mąki
  • 20g cukru
  • 70g  migdałów w słupkach 
 Przygotowanie:
  1.  Wszystkie składniki na kruszonkę umieszczamy w jednej misce i siekając nożem łączymy wszystko ze sobą. Następnie formujemy z masy zbitą kulę. 
  2. Roztopione masło łączymy z cukrem. Następnie ciągle mieszając dodajemy jajko oraz serek i dokładnie ucieramy. Na przemian z mlekiem dodajemy wszystkie suche składniki (mąkę, proszek, sól). 
  3. Formę do muffinek wykładamy papilotkami i napełniamy je ciastem do 3/4 wysokości. Na wierzchu układamy po 4 malinki i całość posypujemy kruszonką.
  4. Muffinki pieczemy w 180 stopniach przez 20-25 minut. Podajemy obsypane cukrem pudrem ze świeżymi malinami. 

Smacznego :)




2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger