Pierogi z brokułem i serem feta

Przeglądałam swojego bloga i zauważyłam, że już dawno nie było nic wytrawnego, więc nadrabiam zaległości! Na pierwszy ogień idą pierogi, które uwielbiam! W takiej wersjo robiłyśmy je z mamą pierwszy raz, ale bardzo nam smakowały, więc pewnie je powtórzymy. Tym razem je pomrozimy i starczą na dłużej :) Jadłam je w dwóch wersjach - pierwsze z cebulką, a drugą porcję z bułką zrobioną na masełku. Bardziej smakowała mi druga opcja, ale moja mama pozostaje przy pierwszej, więc decyzję pozostawiam Wam.

Składniki:
ciasto:
  • 30 dag mąki
  • 1  żółtko
  • 2 łyżki śmietany 
  • ok szklanki wody 
  • 1/2 łyżeczki soli
 nadzienie:
  •  1/2 główki brokuła
  • 1/2 sera feta
  • sól, pieprz
  • 3 ząbki czosnku
Przygotowanie:
  1. Mąkę przesiać na stolnicy dodać resztę składników i dokładnie zagnieść. 
  2. Ciasto podzielić na porcje. Każdą rozwałkować. Wykrawać szklanką kółka.
  3. Brokuła myjemy i gotujemy w osolonej wodzie do miękkości - może być delikatnie rozgotowany. Po ostudzeniu rozgniatamy go widelcem razem z serem, czosnkiem i całość doprawiamy tylko solą i pieprzem. 
  4. Krążek spłaszczyć i nałożyć trochę farszu i zalepiać.
  5. Wlać wodę do garnka, troszkę osolić i poczekać aż się zagotuje. Następnie włożyć pierogi i gotować.Po wypłynięciu na powierzchnię należy poczekać jeszcze około 5 minut. Wyjmujemy na talerz i podajemy z cebulką lub bułką zrobioną na masełku. 

Smacznego :) 


 

14 komentarzy:

  1. Uwielbiam brokuły! Pierogi idealne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł na farsz :)

    OdpowiedzUsuń
  3. te pierogi są świetne! przyznam, że jak je zobaczyłam od razu nabrałam ochotę by wypróbować :) jadłam tylko to połączenie z szpinakiem, ale już wiem, że i z broukłem pewnie jest równie smaczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro smakował Ci szpinak, to te pierogi również Cię zadowolą :) Dobrze, że wzbudzają takie odczucia :D

      Usuń
  4. Też próbowałam tylko ze szpinakiem. I pewnie z brokułem też są pyszne :) Kiedyś jadłam naleśniki z podobnym farszem i były pyszniutkie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Patrzę na te pierogi, patrzę ...:) już czas zrobić ! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  6. ale czy ten ser nie wypłynie?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger