Tarta rabarbarowa

Kochani, nie mogę sobie przypomnieć niedzieli bez domowego wypieku. To już taka tradycja i zawsze musi coś być. Jeśli ja nie mogę niczego zrobić to wtedy 'władzę' przejmuje mama. Póki co przez najbliższe dwa miesiące będę dla Was piekła w każdą niedzielą i to bez wyjątku (tak myślę). Dzisiaj mam dla Was tartę z rabarbarem. Kończy się już sezon na to pyszne warzywo, więc chcę wycisnąć z niego jak najwięcej! :)

Składniki:
ciasto:
  • 400g mąki pszennej
  • 60g mąki krupczatki
  • 300g masła 
  • szczypta soli 
  • 60g cukru pudru 
nadzienie:
  • 7 łodyg rabarbaru 
  • cukier 
 Przygotowanie:
  1. Nadzienie: rabarbar myjemy, obieramy i kroimy na małe kawałeczki. Zasypujemy cukrem i odstawiamy, aż puści sok. 
  2. Ciasto: wszystkie składniki umieszczamy w misce lub na stolnicy i łączymy ze sobą energicznie zagniatając. Wkładamy do lodówki na około 30 min.
  3. Piekarnik rozgrzewamy do 200stopni. Formę z wyjmowanym dnem smarujemy masłem.
  4.  Schłodzone ciasto dzielimy na dwie części. Rozwałkowujemy. Jedną porcja wylepiamy spód, posypujemy go bułką tartą, rozkładamy rabarbar (wcześniej należy odcisnąć sok), a na sam wierzch dajemy pozostałą część ciasta. Tak przygotowany placek pieczemy przez 30 min, a kolejne 10 min pieczemy pod przykryciem z folii aluminiowej. 
  5. Podajemy po ostudzeniu i oprószeniu cukrem pudrem. 

 Smacznego :) 



9 komentarzy:

  1. Pychotka :)

    Pozdrawiam i zapraszam do siebie :) :
    teenkitchen-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Aż zgłodniałam, porywam kawałek tej tarty.
    Pozdrawiam i zapraszam do mnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Z rabarbarem nigdy tarty nie robiłam, muszę nadrobić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna tarta! Przypomniała mi o rabarbarze, który czeka na mnie na ogrodzie! :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Dopiero około trzech lat temu jadłam rabarbar po raz pierwszy, ale od tamtej pory go uwielbiam :) ta tarta musi być pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lepiej późno niż wcale i to się tyczy również mojej osoby, ponieważ sama przekonałam się do niego jakieś 2-3 lata temu :>

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger