Granola dyniowo-orzechowa


Kochani, sezon na jedno z lepszych warzyw w mojej kuchni trwa w 100%! Mam na myśli oczywiście DYNIĘ i to jej wszystkie odmiany, chociaż przyznam, że najbliższa jest mi Hokkaido :) Kremowa i aromatyczna. Dziś postanowiłam zrobić z niej puree, które wykorzystałam do przygotowania porannej granoli (chyba najlepsza jak do tej pory:)). Słodko-słona i chrupiąca, I D E A L N A.
Próbujecie ze mną?

Składniki:
/duży słoik ok. 1.5l/

  • płatków owsianych
  • płatków jaglanych 
  • 0.5 szklanki płatków migdałowych 
  • 0.5 szklanki pestek dyni lub nasion słonecznika
  • 1 szklanka wiórków kokosowych 
  • 4 łyżeczki cukru kokosowego 
  • 3 łyżki amarantusa ekspandowanego 
  • 1 szklanka orzechów nerkowca 
  • 1 łyżeczka cynamonu 
  • 0.5 łyżeczki imbiru 
  • 0.3 łyżeczki kardamonu 
  • 0.3 łyżeczki gałki muszkatołowej 
  • 0.5 szklanki puree z dyni 
  • 2 łyżki oleju kokosowego 
  • 1-2 łyżki masła orzechowego, kremowego 
  • 0.5-1 łyżeczka soli 
Przygotowanie:
  1. W naczyniu rozpuszczamy olej kokosowy razem z masłem orzechowym, cukrem i puree. 
  2. W misce łączymy wszystkie suche składniki, następnie dodajemy do nich mokre i mieszamy, aż wszystkie dodatki będą całkowicie pokryte masą dyniowo-orzechową. 
  3. Blachę do pieczenia wykładamy papierem, przekładamy płatki i pieczemy w 160 stopniach przez 30-35 minut. Czas i stan granoli należy KONTROLOWAĆ. Najlepiej mieszać ją delikatnie co jakiś czas, jednak niezbyt często by pozostawić większe, crunchy kawałki. 
  4. Po wystudzeniu przekładamy do szklanego słoika i zajadamy się podczas śniadań :) 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger