Ciasto marchewkowe obsypane kruszonką


Witam Was i witam piękny Listopad. Mam dla niego dużo zadań i postawiłam sobie wobec niego wiele zobowiązań, mam nadzieję, że mnie nie zawiedzie, a co za tym idzie, ja nie zawiodę jego! Z każdym początkiem miesiąca (zazwyczaj) czuję w sobie dużo motywacji i dużo energii do działania, więc liczę na to, iż nie opuści mnie ona przez cały ten okres! 
Nowy miesiąc rozpoczynam typowo jesiennym ciastem marchewkowym z dużą ilością cynamonu i aromatu pomarańczy. Do tego rozgrzewająca herbata i mogę działać! :)

Składniki:
ciasto:

  • 4 jajka 
  • 90g erytrytolu 
  • 60g oleju rzepakowego
  • 400g marchwi 
  • 230g jogurtu naturalnego 
  • skórka otarta z jednej pomarańczy 
  • 150ml mleka
  • 375g mąki (użyłam pół na pół mąki pełnoziarnistej oraz pszennej) 
  • 3 łyżeczki proszku do pieczenia 
  • 1,5 łyżeczki cynamonu 
  • szczypta soli 
kruszonka:
  • 3/4 szklanki mąki krupczatki 
  • 1/4 szklanki otrębów żytnich 
  • 1/2 szklanki erytrytolu
  • 100g masła 83%
Przygotowanie:
  1. Zaczynamy od kruszonki: W garnuszku rozpuszczamy masło, a następnie dodajemy je do pozostałych składników. Zagniatamy by utworzyły się grudki. 
  2. W wysokim naczyniu ubijamy jajka, stopniowo wlewamy olej, a na końcu dodajemy substancję słodzącą. Miksujemy jeszcze 2 minuty. 
  3. Marchew ścieramy na tartce o drobnych oczkach, łączymy z mlekiem oraz jogurtem. 
  4. Wszystkie suche składniki ciasta przesiewamy do jednej dużej miski/naczynia. 
  5. Ostatni etap to połączenie wszystkich 3 naczyń tylko do momentu połączenia się składników. Okrągłą formę o średnicy 28 cm wykładamy papierem do pieczenia, przelewamy ciasto i dekorujemy wierzch kruszonką. 
  6. Ciasto pieczemy w 180 stopniach z funkcją termoobiegu przez 1h 10 min (ciasto będzie delikatnie wilgotne, więc nie należy sugerować się metodą 'suchego patyczka').
  7. Po upieczeniu studzimy około 30 minut i zajadamy z apetytem! Smacznego :)


2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger