Ziemniaczany krem z dodatkiem pora i gruszki


Lubicie jesień? Ja tak, jednak tylko złotą. Wydaje mi się, że większość z Was ma podobne odczucia. Przyjemnie jest spacerować i obserwować promyki słońca, które przedzierają się przez liście drzew. Wszelkie parki w tym początkowym okresie są bardzo malownicze, więc popołudniowy spacer w weekend jest obowiązkowy! Od kulinarnej strony też jest bardzo przyjemnie. Jesienią oraz zimą litrami pochłaniam zupy i wszelkie kremy bo właśnie one najlepiej rozgrzewają po długim dniu poza domem. Jest tyle możliwości w łączeniu składników, że nie wiem czy mi starczy na to wszystko czasu. Dzisiaj zupełnie nowe połączenie, a przynajmniej dla mnie, ponieważ gruszki w zupie pojawiają się u mnie pierwszy raz. I wiecie co? Jestem zachwycona :)




Składniki:
  • 3 pory
  • 2 średniej wielkości ziemniaki lub 1 duży
  • 2 dojrzałe gruszki
  • około 1,2 l bulionu warzywnego
  • gałka muszkatołowa
  • sól i pieprz
  • do podania grzanki, szczypiorek, jogurt
Przygotowanie:
  1. Białe części pora pokroić w talarki (reszta nie będzie potrzebna). Na dnie garnka rozgrzać kilka łyżek oleju i  dusić na małym ogniu porowe talarki mieszając od czasu do czasu, aż por zmięknie. Następnie dodać pokrojoną w kostkę gruszkę i dusić wszystko razem przez kolejnych kilka minut.
  2. Kiedy gruszka zacznie się rozpadać dodać pokrojone ziemniaki. Dokładnie wymieszać i wlać bulion. Gotować na małym ogniu do czasu, aż ziemniaki zaczną się rozpadać. 
  3. Ugotowane w bulionie warzywa zmiksować ręcznym blenderem. Doprawić szczyptą gałki oraz solą i pieprzem do smaku. Podajemy z łyżką jogurt, grzankami oraz szczypiorkiem (opcjonalnie). 

    Smacznego!

6 komentarzy:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger