Naleśniki ryżowe z brokułem i serkiem

Kolejny tydzień nauki dobiega końca. Myśl o następnym napełnia mnie strachem, ale czuję również motywację. Pogoda dodaje energii, więc mam nadzieję, że taki stan się utrzyma. Jeśli nie, to zawsze można sobie radzić w inny sposób np. poprzez rozmowy z bliskimi, kuchnię, czytanie książek (niekoniecznie lektur!). Skoro wspomniałam o kuchni, to chciałabym zachęcić Was do wypróbowania tego przepisu. Niby nic specjalnego, ale ciasto z mąki ryżowej i tym samym jego faktura jest dla mnie zaskakująca. Oczywiście, nie uzyskamy niesamowicie cieniutkich naleśników, ponieważ należy smażyć odrobinę grubsze placki, aby nam się nie przerywały, ale zupełnie mi to nie przeszkadza. Dodatkowo przepis nadaje się dla osób, które nie mogą spożywać glutenu, więc mąka ma kolejny plus. 
Mam nadzieję, że są tu jacyś miłośnicy brokuła? :)

Składniki:
/na 9 naleśników/

  • 200g mąki ryżowej 
  • 2 szklanki mleka 
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • 1/2 brokuła
  • 1 opakowanie serka wiejskiego ok.200g
  • sól, pieprz 
Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki umieszczamy w misce i łączymy ze sobą za pomocą miksera. Ciasto nie może być zbyt rzadkie, ponieważ naleśniki będą się 'przedzierać'. 
  2. Brokuła myjemy i gotujemy w lekko osolonej wodzie do miękkości. Następnie odcedzamy, przekładamy do miseczki i rozgniatamy. Doprawiamy solą, pieprzem i dokładamy serek wiejski. Całość porządnie mieszamy. 
  3. Na natłuszczonej patelni smażymy z obu stron naleśniki. Podajemy natychmiast posmarowane farszem brokułowym lub innym, który lubicie :)

Smacznego! 


    1 komentarz:

    1. PYSZNE DANIE...UWIELBIAM TAKIE POŁĄCZENIA ..ZAPRASZAM NA KOLOROWE NALEŚNIKI Z BROKUŁAMI I KURCZAKIEM;POZDRAWIAM
      http://kulinarnyporadnik.blogspot.com/2014/08/jak-zrobic-kolorowe-nalesniki-zielone.html

      OdpowiedzUsuń

    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
    Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger