Placuszki z kaszy jaglanej

W ostatnim czasie ciągle słyszę o cudownych właściwościach kaszy jaglanej. O jej wpływie na organizm, urodę, a także pracę mózgu. Stosowałam ją już parę razy i bardzo mi smakowała, ale na jakiś czas o niej zapomniałam, niestety. Skoro mam jeszcze troszkę wolnego to postanowiłam poeksperymentować z różnego rodzaju kaszami. Stąd dzisiaj na moim talerzu wylądowały takie placuszki.
Nie wiedziałam, że kasza w takiej postaci może być, aż tak smaczna :)


Składniki:
/2 porcje/


  • 4 łyżki kaszy jaglanej 
  • 2 łyżki mąki ryżowej 
  • 1 łyżka mąki kukurydzianej 
  • 1 jajko 
  • 1 jabłko 
  • 1 łyżeczka miodu  
  • serek waniliowy
Przygotowanie:
  1. Kaszę prażymy w garnku około 4 minuty, aż zacznie wydobywać się z niej przyjemny zapach. Następnie zalewamy szklanką gorącej wody, odcedzamy. Zalewamy ją 3 szklankami wody i gotujemy, aż płyn całkowicie się wchłonie. Przekładamy do miski, dodajemy jajko oraz mąki- miksujemy. Masa powinna być gęsta.
  2. Na patelni rozgrzewamy oliwę i wykładamy po łyżce ciasta. Smażymy z obu stron. 
  3. Cieplutkie podajemy z ulubionymi dodatkami. U mnie serek waniliowy, siemię lniane i maliny. 

Smacznego :) 



 

1 komentarz:

  1. Składniki mi się podobają, muszę kiedyś zrobić takie placuszki :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger