Ciasteczka z masłem orzechowym.

Wczoraj byłam na weselu. W sumie niezła zabawa. Wstałam o 12, a więc wypoczęłam. Pierwszą rzecz o jakiej pomyślałam gdy wstałam to było : " Co mogę upiec?". Poszłam do lodówki, a tam znalazłam jeszcze nie otworzone masło orzechowe. Dzisiaj posmakowałam go pierwszy raz i wiecie co? Smakuje mi. Ciasteczka można chrupać do mleka lub przekładać dżemem wiśniowym lub tak jak ja jabłkowym. Uwierzcie mi są niesamowite. Z pewnością spodobają się smakoszom masła orzechowego :)

Składniki:
  • 1 szklanka mąki
  • 1 szklanka otrębów owsianych 
  • 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 1/8 łyżeczki soli 
  • 1/2 kostki miękkiego masła
  • 1/2 szklanki brązowego cukru (najlepiej, ale może być też zwykły biały) 
  • 1 jajko 
  • 1 szklanka masła orzechowego 
Przygotowanie:
  1. Mikserem ucieramy gładką masę z cukru i masła. Dodajemy jajko oraz szklankę masła orzechowego. Porządnie miksujemy.  Stopniowo dodajemy wszystkie suche składniki i dalej mieszamy. Gdy składniki się połączą, wyłączamy mikser.
  2. Dwie blachy wykładamy papierem do pieczenia. Z gotowego ciasta robimy kuleczki i lekko je spłaszczamy. Ustawiamy w odstępach 3cm. Pieczemy w temperaturze 180 stopni przez 10min. 
  3. Po upieczeniu ostrożnie przekładamy ciasteczka na kratkę do wystygnięcie.
    UWAGA CIASTECZKA NA POCZĄTKU SĄ BARDZO MIĘKKIE,ALE PÓŹNIEJ SIĘ TO ZMIENIA! :)

Smacznego.


Zgniotło się podczas wyciągania z  piekarnika :c


Smakołyki na pikniki Z dziećmi i dla dzieci

14 komentarzy:

  1. Mmm, uwielbiam masło orzechowe <3 Koniecznie muszę zrobić te ciasteczka.

    OdpowiedzUsuń
  2. Masło orzechowe! Pychota, świetne ciasteczka:)

    OdpowiedzUsuń
  3. no super, ale że aż szklanka masła orzechowego!?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety tak,ale warto ją poświęci. Ze słoiczka zniknie jedynie 1/4 całej zawartości :)

      Usuń
  4. MMM jakie pyszności ! Już wiem jak ciaska następnym razem będą zdobić stolik ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Muszą być smaczne. W przyszłości wypróbuję. :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzisiaj otworzyłam moje drugie masło orzechowe, wcześniej też go nie jadłam. Dużo mnie ominęło :) Ciasteczek bardzo chętnie bym spróbowała :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Podejrzewam że są pyszne,takie kruchutkie;ja zrobiłam muffny z masłem orzechowym bo akurat kupiłam w Lidlu a te ciasteczka są warte wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam takie ciasteczka! Pysznie u Ciebie!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  9. uwielbiam ciasteczka na maśle orzechowym, pycha!

    OdpowiedzUsuń
  10. Coś dla mnie. Ale ja tam wolę wyjadać masło ze słoiczka:D

    OdpowiedzUsuń
  11. Właśnie przeglądałam wykrywacz-smaku.pl, włączyłam na stronę z tymi ciastkami i zastanawiałam się czy je robić czy nie ;d

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger