Chleb pełnoziarnisty.

Chlebek został upieczony wczoraj wieczorem. Przez tą okropną burzę nie mogłam zasnąć, chciałam iść coś zjeść, ale w ręce wpadła mi mąka do wypieku chleba więc to był chyba jakiś znak.
Zdjęcia są troszkę nijakie ponieważ robiłam je wieczorem,ale to nie zmienia faktu że chleb wyszedł pyszny, aromatyczny i miękki.

Składniki:
  • 1kg mąki Pełne Ziarno 'Lubella' klik
  • 800ml wody 
  • 50g drożdży 
  • 1 łyżka soli 
  • 70g pestek słonecznika
  • 70g pestek dyni 
  • 20g siemienia lnianego 
  • 1,5 łyżki kminku 
  • oliwa 
Przygotowanie:
  1. Drożdże zalewamy wodę i czekamy aż się rozpuszczą. 
  2. Mąkę oraz inne suche składniki mieszamy ze sobą. Dodajemy rozpuszczone drożdże i zagniatamy ciasto (najlepiej w garnku) do momentu połączenia składników. Następnie przykrywamy garnek ścierką i odstawiamy na 35 minut. 
  3. Po tym czasie smarujemy formy oliwą/olejem/masłem i wykładamy ciasto. Smarujemy na górze wodą i odstawiamy na 40 minut w ciepłe miejsce. 
  4. Następnie włączamy piekarnik nagrzany do 220 stopni i pieczemy chlebek przez 40 minut. 
  5. Po upieczeniu odstawiamy do wystygnięcia. 

Smacznego!  



Domowy Wyrób Smakołyki na pikniki Z dziećmi i dla dzieci

13 komentarzy:

  1. Nigdy jeszcze nie piekłam sama chleba. Apetyczny Ci wyszedł :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dopiero jest mój drugi taki wypiek,ale skoro jest to takie proste, zamierzam robić takie cuda częściej :)

      Usuń
  2. Taki domowy jest najlepszy ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. jakos sie boje ciagle zabrac za pieczenie chleba :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Magdo to nie jest nic trudnego! Wsypujesz składniki wyrabiasz i gotowe. Reszta to kwestia czasu. Musisz się skusić :)

      Usuń
  4. Pieczony wieczorem chleb - najlepszy. Wypełnia dom zapachem po brzegi, a kolejnego dnia rano można go jeść do wypęku...i zawsze jest go za mało :(

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie wyrosły. Zjadłabym kilka pajd z masłem i pomidorem.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam domowe chlebki, z dodatkiem zbóż... bez zbędnych zapychaczy, pycha!
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny chlebek ale nie wiem czy jest potrzeba rozpuszczania drożdży. Wsypuję do mąki. Wyrobione ciasto zostawiam w misce na 10 minut jak ruszy przekładam do foremki. Rośnie w foremce. 30-60minut w zależności od ciasta. Chyba mniej roboty i brudzenia garów ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, ale ja wolę trzymać się instrukcji. Poza tym to dla mnie czysta przyjemność, nie zależnie od ilości brudnych naczyń :)

      Usuń
  8. czy można zamienić czymś mąke z lubelli i dać zwykle mąki?

    OdpowiedzUsuń
  9. Można użyć nawet zwykłej pszennej :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger