Chleb żytnio-orkiszowy

Po paru dniach lenistwa wracam do Was z jeszcze większą energią. Postanowiłam wzbogacić swój zeszyt o kolejny domowy chleb, który nie potrzebuje całego dnia przygotowań. Wszystko idzie sprawnie i szybko. 
Wakacje to czas na celebrowanie najmniejszych przyjemności. Dla mnie są to śniadania, które od zawsze uwielbiałam. Kiedy tylko pozwala mi na to czas, zaszywam się wieczorami w kuchni i wypiekam chleby lub bułki, a wszytko po to, żeby rano móc cieszyć się smakiem prawdziwego, pełnowartościowego pieczywa. Jak dla mnie nie ma lepszego poranka :)
Oczywiście obowiązkowo coś do poczytania i świeżo parzona kawa.


Składniki:
  • 150g mąki orkiszowej
  • 100g otrębów owsianych
  • 350g mąki żytniej typ 580
  • 20g oleju roślinnego 
  • 30g świeżych drożdży 
  • 200g mleka 
  • 150-180ml wody 
  • 2 łyżeczki soli himalajskiej lub 1 łyżeczka zwykłej soli 
Przygotowanie:
  1. W misce mieszamy oba rodzaje mąki, otręby oraz sól. 
  2. Drożdże rozpuszczamy w letnim mleku z łyżką mąki i odrobiną cukru. Kiedy zaczyn się ruszy dodajemy olej oraz wodę i mieszamy. 
  3. Suche składniki łączymy z mokrymi. Wyrabiamy elastyczne i gładkie ciasto. Jeśli uznacie, że jest zbyt suche należy dodać jeszcze odrobiny wody. 
  4. Podłużną formę do ciasta smarujemy olejem, wysypujemy np otrębami i przekładamy nasze ciasto. Pozostawiamy je do wyrośnięcia na około godzinę. Po tym czasie smarujemy je wodą i wstawiamy do piekarnika. Chleb pieczemy w 200 stopniach przez 40-45 minut. Kroimy po wystudzeniu. Smacznego. 






4 komentarze:

  1. Ja najczęściej orkiszowy chleb robię na zakwasie. Oj tak, domowe pieczywo najlepsze:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również robiłam na zakwasie, ale ta wersja jest o wiele szybsza, a tak samo pyszna :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger