Hummus z bobu

Wiem, że w dzisiejszym świecie każdy jest zabiegany i oczekuje prostych i szybkich przepisów. Jednak uwierzcie mi, że czasami warto poświęć przysłowiowe "5 minut dłużej" i przygotować np. taki dodatek by móc się nim cieszyć na dłużej :)
Gwarantuje Wam, że nawet "bobowe" niejadki zaakceptują to warzywo w takiej formie :)

Składniki:
/inspiracja: "Hummusy i pasty"/

  • 1 szklanka surowego bobu
  • 8 suszonych pomidorów
  • 2 łyżki oliwy spod suszonych pomidorów
  • 2 łyżki tahini 
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 2 łyżki posiekanej natki pietruszki
  • 2 ząbki czosnku 
  • 7-10 łyżek wody 
Przygotowanie:
  1. W garnku gotujemy litr wody z solą. Do wrzątku wsypujemy bób i gotujemy do miękkości. Następnie ziarna odcedzamy, studzimy i obieramy.
  2. Wszystkie składniki umieszczamy w naczyniu i blendujemy do uzyskania jednolitej, gładkiej konsystencji.  Gotową pastę podajemy z dodatkową natką posiekanej pietruszki. Smacznego! 



4 komentarze:

  1. Uwielbiam hummus, ale takiej wersji jeszcze nie jadłam :) Na pewno chętnie spróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten blog w skali szkolnej oceniam na ocenę bardzo dobrą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Oooo muszę koniecznie spróbować. Jadłam i robiłam tylko hummus z ciecierzycy, ale w różnych wariacjach. :) Wydaje mi się, że ten z bobu jest również pyszny. :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger