Zapomniany smak- chleb razowo-pszenny

Nie wiem, kiedy ostatnio piekłam chleb?  Chyba jakiś miesiąc temu. Zdecydowanie zapomniałam ile w tym  przyjemności dla mnie i moich bliskich. Zapach wydobywający się z piekarnika zawsze wywołuje uśmiech na mojej twarzy, a konsumpcja jeszcze większy. Uwielbiam piec go pod wieczór, a rano rozkoszować się na spokojnie jego smakiem z innymi świeżymi produktami. Tym razem zrobiłam jajecznicę na maśle ze szczypiorkiem i szynką, a do tego przygotowałam kakao. Takie poranki mogłabym mieć częściej i towarzystwo również byłoby mile widziane :)

Składniki:
  • 400g mąki razowej 
  • 100g mąki pszennej
  • 12g świeżych drożdży 
  • 350ml letniej wody 
  • 1/2 łyżeczki miodu 
  • 1 łyżeczka soli 
  • 1 łyżka oliwy 
Przygotowanie:
  1.  Przyrządzamy zaczyn. Drożdże rozrabiamy z łyżką mąki, odrobiną cukru i niewielką ilością ciepłej wody. Odstawiamy do podwojenia objętości.
  2. W naczyniu łączymy mąki, wlewamy wodę oraz przygotowane drożdże. Na samym końcu dodajemy miód i oliwę. Ciasto porządnie wyrabiamy, żeby nie było grudek. Będzie lepkie, ale wystarczy posypać dłonie mąką i już będzie okej :) Gotową masę przekładamy do blaszki wysmarowanej masłem i odstawiamy w ciepłe miejsce do wyrośnięcia. 
  3. Pieczemy w 200 stopniach przez 40-45 minut. Najlepiej odstawić do wystudzenia, ale ja nie mogłam się powstrzymać! Do tego jajecznica, pyszne kakao i mogę przystąpić do pracy!

Smacznego :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger