Ciasteczka czekoladowo-owsiane w 5 minut!


Pierników jak u mnie nie było, tak póki co nie będzie- dysfunkcja piekarnika... Stąd tak mało mnie tutaj ostatnio! Jednak mam nadzieję, że już w tym tygodniu i jeszcze przed świętami wszystko ruszy i będę mogła podzielić się z Wami świątecznymi pysznościami. Aktualnie zbieram inspiracje, wszystko skrupulatnie zapisuję i planuje. 
Jestem łasuchem, więc nie mogłabym wytrzymać bez odrobiny domowej słodyczy i stąd pomysł na te szybkie i zdrowe ciasteczka :) Ostatnio przekonuje się do tej formy słodkości, więc może i Wy nabierzecie ochoty? :)

Składniki:
  • 2 łyżki masła orzechowego 
  • 1/3 szklanki mleka (użyłam roślinnego)
  • 1/3 szklanki syropu klonowego
  • 2 płaskie łyżki karobu (lub kakao niesłodzonego) 
  • 1/2 łyżeczki cynamonu 
  • 1 i 1/3 szklanki płatków owsianych 
Przygotowanie:
  1. W garnuszku podgrzewamy mleko razem z karobem,syropem, cynamonem oraz masłem orzechowym. Doprowadzamy do zagotowania, a następnie zdejmujemy z palnika i wsypujemy płatki owsiane. Dokładnie mieszamy, żeby składniki się ze sobą połączyły. Spokojnie możecie spróbować masy i ocenić czy jest wystarczająco słodka. 
  2. Z tak przygotowanego ciasta tworzymy kuleczki, które spłaszczamy i układamy na papierze do pieczenia. Ciasteczka chłodzimy minimum godzinę w lodówce lub zostawiamy w temperaturze pokojowej- też zastygną. Jeśli lubicie wiórki kokosowe lub sezam to spokojnie możecie obtoczyć w nich takie kuleczki. Smacznego :)
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger