Tarta gruszkowo-migdałowa


Nadszedł weekend, a więc czas na słodkości i wykorzystanie sezonowych owoców, które można jeszcze spokojnie znaleźć na targach. Ja postawiłam na gruszki, które ewidentnie rozmnażają się w naszym domu. Są tak słodkie, że trudno im się oprzeć! (stąd ta niewielka ilość substancji słodzącej w moim przepisie). Sama z siebie nieczęsto decyduje się na tarty o takim spodzie, ale zauważyłam, że rodzice je uwielbiają, więc mogę częściej się na nie decydować :) A Wy wolicie tradycyjny, kruchy spód czy może maślane, ciasteczkowe smaki? Ja jeszcze nie podjęłam decyzji, ale jestem na dobrej drodze! 



Składniki:
spód:
  • 250g maślanych herbatników
  • 60g masła
nadzienie:
  • 400g sera twarogowego (użyłam Wieluńskiego)
  • 90g jogurtu naturalnego
  •  3 łyżki miodu
  • 1 jajko
  • 3 gruszki
wierzch:
  • płatki/słupki migdałowe  (ok. 70g)
Przygotowanie:
  1. Herbatniki kruszymy, a następnie mielimy na drobny pył. Rozdrobnione przesypujemy do miski, dodajemy masło i łączymy, aby powstała zbita masa. Przekładamy ją na wysmarowaną masłem blachę. Dokładnie i powoli rozprowadzamy po dnie formy. Przygotowany spód podpiekamy przez 20minut w 160 stopniach.
  2. Przygotowujemy nadzienie. Owoce obieramy, pozbywamy się gniazd nasiennych. Gruszki blendujemy na pure i dodajemy do serka i jogurtu. Dodajemy miód, wbijamy jajko i łączymy ze sobą za pomocą widelca. Jeśli uznacie, że masa jest za mało słodka, to wystarczy dodać więcej miodu.
  3. Przygotowane nadzienie przekładamy na podpieczony spód. Wierzch posypujemy migdałami. Całość pieczemy jeszcze przez 15 minut lub do momentu, aż masa serowa się zetnie. 
  4. Tartę podajemy po wystudzeniu. Dodatkowo, kiedy będzie chłodna, można ją wstawić do lodówki na 2h i wówczas kroić- wtedy nic nam się nie pokruszy. Jednak jeśli nie możecie się powstrzymać to próbujcie kroić chwile po wystawieniu z piekarnika. Ja próbowałam i się udało, więc Wy również dacie radę!

Smacznego! :)




7 komentarzy:

  1. Przepysznie się prezentuje :) A gruszkowe smaki idealnie komponują się z migdałami :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Zaraz wpadnę i skradnę kawałek :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja lubię takie ciasteczkowe spody, są dużo prostsze i szybsze niż zabawa z kruchym ciastem :)
    Tarta wygląda wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger