Naleśniki dyniowe na drugie śniadanie

Kochani, sezon na dania z dynią w roli głównej już dawno się zaczął, ale ja dopiero teraz mam czas, żeby wykorzystać jej smak i cieszyć się nim. Nie od dziś wiadomo, że UWIELBIAM naleśniki i to chyba w każdej postaci - od słodkich po słone, w owsiance, zupie, w formie makaronu - akceptuje wszystkie wersje! Dlatego dzisiaj również je dla Was przygotowałam i wykorzystałam wcześniej wspomnianą dynię, a właściwie puree. Są idealne- mięciutkie, doprawione, a w dodatku mają przyjemny kolor 
Wykonanie nie zajmuje zbyt wiele czasu, więc w moim przypadku świetnie sprawdzają się w czasie drugiego śniadania, kiedy spędzam dzień w domu. Rozgrzewają i zaskakują smakiem! :)

Składniki:
  • 120g mąki
  • 3/4 szklanki mleka 
  • 3/4 szklanki puree z dyni 
  • 2 jajka
  • szczypta soli
  • troszkę oliwy z oliwek 
  • 1 łyżeczka mieszanki przypraw (cynamon, goździki, gałka muszkatołowa, imbir)
 Przygotowanie:
  1.  Mąkę mieszamy razem z przyprawami i solą w miseczce. Jajka roztrzepujemy dodajemy, oliwę z oliwek, a także puree. Po chwili wlewamy mleko. Na sam koniec dodajemy sypkie składniki i porządnie mieszamy, aż całość się połączy. 
  2. Na patelni rozgrzewamy olej lub masło. Przy pomocy chochelki wylewamy porcję ciasta i rozprowadzamy po dnie patelni. Smażymy z obu stron i przekładamy na talerz. Tak samo postępujemy z resztą ciasta. Gotowe naleśniki podajemy z ulubionymi dodatkami. Ja wykorzystałam serek, który wymieszałam z jogurtem naturalnym, cynamonem, miodem, a także z mieszanką "Cynamonowy raj".

Smacznego :) 






Moje wypieki i desery na każdą okazjęLink do nowej książki autorki bloga Moje Wypieki (http://www.mojewypieki.com/info/moje-ksiazki)


2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger