Waniliowe serduszka



Uwielbiam nocne wypiekanie. Właśnie wtedy najbardziej chce mi się coś przygotowywać. Mogę na spokojnie zaszyć się w czterech ścianach i tworzyć to na co mam ochotę. Istnieje jeden minus- nie mogę wówczas wykonań żadnych zdjęć. Nawet najlepszy sprzęt fotograficzny nic by mi nie pomógł. Wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że kiedy uda mi się przygotować coś atrakcyjnego dla oka i przyjemnego dla kubków smakowych mojego taty, to mogę się liczyć z tym, że dany smakołyk nie przetrwa do rana lub jego znaczna część zniknie. Tak było właśnie z tymi ciasteczkami, co z jednej strony bardzo mnie cieszy bo przecież o to chodzi w wypiekach- mają smakować i zaskakiwać.

Składniki:
  • 190 g mąki pszennej
  • 120 g zimnego masła
  • 3 łyżki cukru pudru
  • 2 żółtka
  • 2 łyżki syropu waniliowego
  • nadzienie: dżem truskawkowy
Przygotowanie:
  1. Do miski przesiewamy mąkę oraz cukier puder.  Dodajemy masło, syrop oraz żółtka. Energicznie zagniatamy ciasto, aż powstanie jednolita, zwarta masa. Tworzymy kulkę, którą owijamy w folię spożywczą i chłodzimy w lodówce.
  2. Schłodzone ciasto dzielimy na pół, rozwałkowujemy na podsypanym mąkę blacie i wycinamy serduszka- potrzebne foremki o dwóch rozmiarach. Jedną połówkę smarujemy dżemem, składamy i przekładamy na blachę. Pieczemy w 170 stopniach przez 20-25 minut z funkcją góra-dół. Smacznego. 




8 komentarzy:

  1. Prezentują się obłędnie. Szukałam już dłuższy czas przepisu na szybkie i pyszne ciasteczka i je znalazłam! Dziękuję ogromnie za inspirację kulinarną te ciasteczka już w najbliższą niedzielę, będą królować na moim stole! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że posmakują tak jak w moim domu :)

      Usuń
  2. urocze i bez wątpienia przepyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Słodkie drobiazgi są zawsze mile widziane. Twoje wyglądają cudnie:)

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger