Wegańskie ciasteczka dyniowe


Jesień z pewnością nie jest moją ulubioną porą roku, ale ma swoje plusy. Pewnie większość z Was złapie się za głowę i zapyta "jakie?". Przecież "ciągle pada, jest szaro, buro i ponuro".  Jednak dla mnie to czas na nadrabianie książkowych i filmowych zaległości z kubkiem gorącej herbaty lub pysznym kakao. Do tego obowiązkowym punktem na wieczór są świeczki - zapach cynamonu lub "pumpkin latte" w cudowny sposób wypełnia moją przestrzeń. Skoro mowa o cynamonie i dyni, to właśnie teraz jest czas na korzystanie z ich dobrodziejstw. Aromatyczny cynamon w połączeniu z dynią jest pyszną kompozycją, jak już sprawdziłam dzięki dzisiejszym ciasteczkom, nie tylko dla mnie :) Przepis na te słodkości zaczerpnęłam z bloga Jadłonomia i minimalnie go zmodyfikowałam. Wiem już, że na stałe wpiszą się one w moje jesienno-zimowe wypieki

Składniki:
Suche:

  • 1 szklanka mąki pełnoziarnistej
  • 1/2 szklanki mąki ryżowej
  • 1 łyżeczka cynamonu
  • 1/2 łyżeczki imbiru
  • 1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
  • 1/2 łyżeczki sody
Mokre:
  • 1 szklanka purée z dyni*
  • 1/4 szklanki oleju
  • 1/2 szklanki cukru trzcinowego
  • 1/2 tabliczki gorzkiej czekolady, drobno posiekanej

Przygotowanie:
  1. Pie­kar­nik roz­grzać do 180 stop­ni. W dużej misce po­łą­czyć suche skład­ni­ki, w mniej­szej wy­mie­szać przy po­mo­cy mik­se­ra olej razem z cu­krem. Na­stęp­nie dodać dy­nio­we purée i wszyst­ko po­now­nie zmik­so­wać.
  2. Po­wo­li do­da­wać mokre skład­ni­ki do su­chych, mie­sza­jąc wszyst­ko  drew­nia­ną łyżką. Mie­szać krót­ko, kiedy tylko skład­ni­ki się po­łą­czą dodać cze­ko­la­dę i de­li­kat­nie wmie­szać ją w cia­sto.
  3. Przy po­mo­cy dłoni formować kuleczki, które delikatnie należy spłaszczyć (jeśli używacie stempelków, to wcześniej oprószcie je mąką!). Ciasteczka układamy na dużą bla­chę wy­ło­żo­ną pa­pie­rem do pie­cze­nia i pieczemy 15 minut. Naj­le­piej sma­ku­ją jesz­cze cie­płe tego sa­me­go dnia, ale można je przechowywać dłużej w pojemniku i najlepiej w lodówce. Smacznego.
*Purée z dyni: dynię na­le­ży pokroić w półksiężyce, na­stęp­nie po­ło­żyć na bla­sze piekarnika i piec w 200 stop­niach przez około go­dzi­nę lub do czasu, aż dynia bę­dzie mięk­ka. Następnie obrać skórkę i zmik­so­wać dynię blen­de­rem na gład­kie purée. 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger