Tarta z kremem i oszukanym karmelem

Ostatnie upały dopadły chyba wszystkich, więc nawet nie śmiałam włączać w takie dni piekarnika, jednak ochota na słodkie pozostała..oprócz lodów pozostały mi ciasta bez pieczenia! Zapomniałam, jak bardzo lubimy te ciasteczkowe spody :) Zamiast tradycyjnego kremu budyniowego zrobiłam budyń z kaszy jaglanej, do tego banany, daktyle..samo zdrowie, prawda? ;) Mam nadzieję, że skusicie się na taką tartę i przekonacie do niej również swoich bliskich. Ja zamierzam takie eksperymenty robić dużo częściej :)

Składniki:
spód:
  • 250g ciastek (herbatniki,zbożowe,oreo)
  • 100g masła 
  • 2 łyżki masła orzechowego 
nadzienie:
  • 1 banan 
  • 1/2 szklanki kaszy jaglanej 
  • 2 szklanki mleka  (u mnie kokosowo-ryżowe)  
  • 4 łyżki syropu klonowego 
wierzch:
  • 10 daktyli bez pestek 
  • 1 łyżka masła orzechowego  
  • 1/3 łyżeczki soli 
Przygotowanie:
  1. Spód: Ciastka dokładnie kruszymy za pomocą blendera. Dodajemy rozpuszczone masło lub olej kokosowy oraz rozpuszczone masło orzechowe i dokładnie mieszamy. Powstałą masa wylepiamy dno formy wyłożonej papierem do pieczenia. Przygotowany spód chłodzimy w lodówce około 1 godziny. 
  2. Nadzienie: Kaszę jaglaną należy przepłukać najpierw wrzątkiem, a następnie zimną wodą. Po umieszczeniu w garnku zalewamy ją mlekiem, dodajemy syrop i gotujemy do momentu, aż kasza wchłonie cały płyn. Po tym czasie odstawiamy i po wystudzeniu blendujemy na gładką masę . 
  3. Wierzch: Daktyle zalewamy wrzątkiem na 15 minut. Następnie po ich odsączeniu blendujemy je z pozostałymi składnikami- wody dodajemy do momentu pożądanej przez nas konsystencji.  Powstały karmel umieszczamy w lodówce. 
  4. Na schłodzony spód wykładamy pokrojone banany. Wykładamy jaglany krem, a następnie 'karmel'. Wierzch dekorujemy ulubionymi orzechami oraz płatkami migdałowymi. Tartę podajemy schłodzoną. Smacznego!

10 komentarzy:

  1. Ten 'oszukany karmel' jest nieziemski <3
    https://julias-cooking.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam podobne cudo do kawuni dzisiaj :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowicie apetyczne :) Zjadłabym kawałeczek :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oo, tarta - zawsze mam z nią dobre wspomnienia, a takiej jeszcze nie miałam okazji próbować!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie weekend to dobra okazja, żeby wypróbować przepis :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger