Ciasteczka gryczane z tahini


Kochani, dziś chciałam podzielić się z Wami przepisem na poniższe ciasteczka, gdyż jak dla mnie mają same plusy! Dzięki mące gryczanej sycą nas na dłużej,a zawarty w nich cynamon może wpływać korzystnie na poziom naszego cukru we krwi :) Dodatkowo ich przygotowanie zajmuje dosłownie 5 minut! Dodatek tahini to także eksperyment,ale spokojnie możecie wykorzystać też masło orzechowe- sprawdziłam tą opcję i także jest wciągająca! Pozostaje mi jedynie zachęcić Was do przygotowania takich ciasteczek, na wakacyjne wyprawy nadadzą się idealnie :)

Składniki:
/9 sztuk, inspiracja/

  • 1 szklanka mąki gryczanej
  • 1/2 szklanki cukru kokosowego 
  • 2 łyżki tahini 
  • 1 łyżeczka cynamonu 
  • 1/2 łyżeczki sodki 
  • 4 łyżki wody 
  • szczypta soli
  • garść posiekanej czekolady 
Przygotowanie:
  1. Wszystkie składniki umieszczamy w misce i łączymy ze sobą stopniowo dodając wodę,aż uzyskamy odpowiednią konsystencję by móc tworzyć ciasteczka. 
  2. Wstawiamy je do piekarnika nagrzanego do 170 stopni i pieczemy 15 minut. Przechowujemy w szczelnie zamkniętym pojemniku. Smacznego!



5 komentarzy:

  1. Nie spodziewałam się, że do ciastek można użyć pasty sezamowej (Tahini). Zastanawiam się nad smakiem, bo np dzięki tahini hummus jest tak cudowny, ale w ciastkach...?

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Copyright © 2014 Życie ze Smakiem , Blogger