7 stycznia 2016

Krem z gruszki i pietruszki


Zima w końcu zawitała. Nie wiem na jak długo, ale w takie dni, kiedy wracam po długim spacerze do domu, mam ochotę jedynie na coś rozgrzewającego i szybkiego wykonaniu. Zazwyczaj kończy się na kremie :) Koszyk z owocami wypełniony jest gruszkami, więc już wiem, że z pewnością je wykorzystam. Niedawno słyszałam o zupie pietruszkowo-gruszkowej, więc postanowiłam zaryzykować i trochę pomieszać. I wiecie co? Wyszło pysznie i rozgrzewająco, tak jak chciałam. Macie ochotę? Nic trudnego, uwierzcie mi :)


 
Składniki:
  • 500ml bulionu warzywnego
  • 300g korzenia pietruszki 
  • 2 średnie gruszki
  • 1 łyżeczka tymianku 
  • 1 łyżeczka skórki otartej z cytryny 
  • jogurt grecki 
  • pieprz czarny i sól
  • gałka muszkatołowa 
Przygotowanie:
  1. Gotujemy bulion warzywny (u mnie na bazie marchewki, selera, pietruszki, ziela angielskiego i liścia laurowego).
  2. Korzeń pietruszki oraz gruszki obieramy i kroimy w kostkę. Do wrzącego bulionu wrzucamy pietruszkę i gotujemy około 10 minut. Następnie dodajemy gruszkę i gotujemy kolejne 5 minut. Pozostawiamy całość na małym ogniu i dodajemy przyprawy. Zestawiając garnek z ognia możemy zabrać się za miksowanie.Całość możemy zaprawić łyżką jogurtu greckiego, co nada zupie przyjemnego posmaku. 
  3. Swój krem podałam z plasterkami gruszki, ale świetnym dodatkiem byłby ser pleśniowy, jogurt lub orzechy- decyzja należy do Was. 

Smacznego :) 


2 komentarze:

  1. Witaj, Kamilko moja kochana!
    Wreszcie trafiłam na Twój slad:)
    Wyglądasz pięknie i działasz pięknie!
    Pychotki pokazujesz:)
    Przez przeoczenie nie byłam, bo juz jestem obserwatorem Twojego bloga:-)
    Buziaki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za te miłe słowa! Bardzo przyjemnie czytać coś takiego! Sieć jest duża,ale na szczęście udało się odnaleźć. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...